Hem > Forum > Livet > Ville aldrig leva?

Ville aldrig leva?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
4
  • Avatar

    Hej.

    Jag har som oftast känt mig trött i existensen. Livet. Jag har längtat efter att få vila. Ifrån att vara. Jag är trött. Har inga mål för jag har gjort det mesta. Jag har en plan för hur jag ska få somna in. Jag har kommit in i ett vägskäl skulle man kunna säga. Det är ju ändå min existens. Jag är ju inte så nöjd här. I mig själv bland alla varelser. Det är meningslöst. Det känns så iallafall.

    Ja. Det var väll de.

    Avatar

    Hej. Jag har som oftast känt mig trött i existensen. Livet. Jag har längtat efter att få vila. Ifrån att vara. Jag är trött. Har inga mål för jag har gjort det mesta. Jag har en plan för hur jag ska få somna in. Jag har kommit in i ett vägskäl skulle man kunna säga. Det är ju ändå min existens. Jag är ju inte så nöjd här. I mig själv bland alla varelser. Det är meningslöst. Det känns så iallafall. Ja. Det var väll de.

    Godmorgon här på Mind Forumet.

    * Har läst hela ditt inlägg / tråd här ovan.

    * Du mår långt ifrån bra hör jag.

    * Vill Du inte ha någon form av hjälp?

    * Skulle inte ett steg vidare i livet vara att få prata ur sig med en psykolog?

    * SNÄLLA, MiND Volontärer eller Moderatorerna ni kan också skyndsamt svara på detta inlägg / tråd här ovan.

    Var rädd om dig och ta hand om dig också…

    Kramar…

    På återseende…

    Avatar

    Vet du Teal Lifefo – Jag vet att inte du är ensam i dina funderingar…

    Det här är en fråga som många dras med ska du vet – även så jag. Jag har inget gott råd egentligen – Men det jag vet är att du är så pass medveten och diskuterar dina tankar. Lyft dom ännu mer – det är sånt här som vi behöver prata om. Tankar om vad livet går ut på – vad du & jag & alla andra kan göra för att se ting annorlunda. Ärligt talat tror jag det här tillhör en del av livet. Men vi ska även vara medvetna om att “vi alla människor” befinner oss på olika “frekvenser” i detta nu. Vissa människor man möter förstår inte vad man pratar om eller vi förstår inte deras sätt att se på livet. Just när vi befinner oss i detta ifrågasättande så tar det energi från oss – och att hitta någon som befinner sig på samma “våglängd” blir ett ganska tungrott jobb. Ibland kan det skrivna ordet bli svårt… för man vill säga så mycket. Men jag tror – det känns så – att du förstår vad jag menar och bara med detta svar från mig kommer du känna att din egen energi stiger. Rätta mig gärna om jag har fel – livet är till för att ge & få 😉  // Kram från mig

    Avatar
    Trådstartaren

    Hej.

    Tack för svar. Ingen hade behövt svara egentligen. Jag har länge grubblat över saker. Min hjärna känns som den är igång hela tiden. Jag upplever mig instängd och ofta isolerad. Många tycker nog jag är trevlig och snäll men jag vill ofta så mycket mer och blir ofta besviken när jag får gå igenom samma känslor och tankar igen. Nu är jag där igen.

    Jag känner mycket. På mitt sätt… Har väldigt hög seperationsångest. Jag är äldre nu och vet inte längre vad jag ska göra. Jag är mest trött på det här nu. Jag lider bara av mig själv.och den vansinigt tråkiga vardagen.

    Jag har länge tänkt på att ta mitt liv. Att somna in känns så fridfullt och så skönt att inte vakna en dag till. Jag bad aldrig om att bli född här och skulle någon fråga mig igen så säger jag ett solklart nej.

    Jag vet inte hur bara.

    Ja. Jag mår ändå bra. Jag är ju ganska normal. Men ändå kännns det som att i mitt huvud är jag i ett fängelse.

    Jag vill inte helt enkelt.

    Tack så mycket för svar och lycka tlll med er lycka i livet.

     

    • Detta svar redigerades för 5 år sedan av en moderator. Anledning: på grund av att det strider mot användarvillkoren på Mind Forum
    Avatar

    Vad svarar man på detta… Jag vill att du ska förstå att du ska förändra kemin i din kropp så du kan leva happy resten av tiden här på Moder Jord. Det gör mig ont att läsa ditt svar – det gör mig ont att veta att vi är så många som tänker och känner samma sak.

    Jag skulle bara vilja ge dig ett tips… Wim Hof metoden – Andningen och badningen ändrar den kemiska produktionen i kroppen – den ökar seratoninhalten i kroppen – Jag vet – jag utövar detta och har fått ett helt annat liv. Men… jobbet ligger hos dig – Du måste utföra övningarna. Ge dig själv den chansen – börja med att titta på Youtube – det är så fascinerande att man tror inte det är sant. Tillbaka till tiden för överlevnad – vårt sätt att leva idag är det som orsakar så mycket ohälsa.

    Det var det & jag sänder dig alla tankar om ett bättre liv.

     

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
4

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.