Hem > Forum > Ensamhet > Ensamhet till helgen

Ensamhet till helgen

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
6
  • Avatar

    Känner ofta att till vardags är man upptagen och har kollegor runt om kring sig men till helgen smyger sig ensamheten på mycket tydligare

    Avatar
    Trådstartaren

    Även vissa kvällar blir det extra tydligt

    Avatar

    Jag håller med om det inte är så himla kul

    Avatar
    Trådstartaren

    Känns alltid som alla andra har saker för sig och inte har tid för mig

    Avatar

    Förstår hur du känner…varje helg undrar jag hur jag ska klara mig till måndagen…

    Känner ofta att till vardags är man upptagen och har kollegor runt om kring sig men till helgen smyger sig ensamheten på mycket tydligare

    Avatar

    Känner ofta att till vardags är man upptagen och har kollegor runt om kring sig men till helgen smyger sig ensamheten på mycket tydligare

    Sådär känner jag också. Tycker nästan bättre om att vara på jobbet än att vara hemma själv. Där känner jag mig trygg. Hemma är det bara tyst och ensamt…

    Försöker hitta på saker med lagomt intervall så att jag inte ska bli alltför ensam och det funkar rätt bra för mig… Men jobbigt att du känner att ingen har tid med dig. Brukar de ha ursäkter när du frågar?

    Du kan inte umgås med kollegor? Eller träffa nya vänner via någon hobby?

     

    Avatar

    Hej!

    har ett tips på vad man kan göra, detta kan låta lite konstigt men jag lovar att det är verkligen jätte kul om man vill träffa nya människor!

    Gör såhär: Gå till en bar helt själv, ställ dig i baren, beställ en bärs (eller annan varlfri dryck) sen snacka med personen som står brevid dig. Säg att du har dragit en solo utgång för att träffa nya människor, var inte rädd för att hälsa o fråga om namn på personen då de oftast tar samtalet till en “ny nivå”

    Allt handlar bara om att sätta sig i sånna sammanhang där man kan stöta på nytt folk, och att våga göra det!!

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
6

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.