Hem > Forum > Må piss > Hela mitt liv är kaos

Hela mitt liv är kaos

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1
  • Avatar

    Hela mitt liv är kaos. Jag är 24, trots det har jag inget körkort. Jag bor på en gruppbostad mot min vilja(jag måste bo här för att jag har öpt(öppen psykiatrisk tvångsvård). Jag har förvaltare, jag har LPT, och har LPT sedan april 2016. Jag är orolig över hur länge jag ska ha LPT, jag är jätterädd och orolig ifall jag ska ha det hela livet. Genomsnittstiden för LPT är ca tre månader, men jag har haft det i 2,5 år. Jag mår dåligt över att det har gått lång tid mellan gymnasiet och högre utbildning, jag mår jättedåligt över det faktiskt. Jag tog studenten 2013, men har ännu ej klarat av en utbildning på högre nivå. Jag sökte tandsköterskeutbildningen som skulle börja nu i januari, men jag hade inte godkänt i tillräckligt många ämnen så jag kom inte in. Det innebär att jag måste vänta ännu ett år. Jag klarar inte av att vänta ännu ett år.

    Jag är jätterädd för att försöka begå självmord igen, för vad händer om jag inte lyckas? Då är jag fast i mitt sketna liv.

    I april 2016 så försökte jag ta mitt liv. Men tyvärr fick jag ingen hjälp.

    Avatar

    Hela mitt liv är kaos. Jag är 24, trots det har jag inget körkort. Jag bor på en gruppbostad mot min vilja(jag måste bo här för att jag har öpt(öppen psykiatrisk tvångsvård). Jag har förvaltare, jag har LPT, och har LPT sedan april 2016. Jag är orolig över hur länge jag ska ha LPT, jag är jätterädd och orolig ifall jag ska ha det hela livet. Genomsnittstiden för LPT är ca tre månader, men jag har haft det i 2,5 år. Jag mår dåligt över att det har gått lång tid mellan gymnasiet och högre utbildning, jag mår jättedåligt över det faktiskt. Jag tog studenten 2013, men har ännu ej klarat av en utbildning på högre nivå. Jag sökte tandsköterskeutbildningen som skulle börja nu i januari, men jag hade inte godkänt i tillräckligt många ämnen så jag kom inte in. Det innebär att jag måste vänta ännu ett år. Jag klarar inte av att vänta ännu ett år. Jag är jätterädd för att försöka begå självmord igen, för vad händer om jag inte lyckas? Då är jag fast i mitt sketna liv. I april 2016 så försökte jag ta mitt liv. Men tyvärr fick jag ingen hjälp.

    Jag förstår att ditt självförtroende lider av att inte följa samma mönster som alla andra rund dig men…

    Hmm i Sverige är det inte bråttom att bli färdig med sin utbildning. Jag började plugga på universitet när jag var 44 år gammal och har en massa arbeten bakom mig. Du jag har heller aldrig tagit studenten så där ligger du bättre till än jag.

    Har i dag ett jobb jag tycker om och älskar. Samma gäller min bror att han på gamla dagar hittat det jobb som han gillar mer än något annat.

    Jag har inte heller körkort och tycker att jag klarar mig utmärkt utan det. Varför är körkort så viktigt för dig? Bor du illa till eller är det bara ett behov att vara som alla andra?

    Vad skulle göra ditt liv annorlunda om du inte bodde på boendet? Vad händer när du är helt utlämnad åt dig själv utan det nätverk som hjälper dig? Skulle du fungera bättre och klara studierna bättre?

    Vad är det som gör att du misslyckas med dina studier? Ångest? Psykoser? Takten på studierna? Många personer att dela utrymme med? Vilka faktorer finns i ditt liv?

    Du har ju mycket stöd i ditt liv för att du ska lyckas hålla dig i vid liv – och du om du tar ditt liv så kan du ju inte se att det kan bli annorlunda – jag är ett levande bevis för att livet kan bli riktigt bra trots att det började rätt skitigt…

     

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.