Hem > Forum > Livet > allt på noll

allt på noll

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
5
  • Avatar

    ingen lust till något, chatten är full, bris är stängt o jag har motivation att leva på 0. har känt såhär i 1 vecka och jag orkar inte med detta, nån som känner igen sig?

    Avatar

    Jag har varit där och jag lider med dig. Det är fruktansvärt jobbigt att känna så. Är det något särskilt som gör att du känner som du gör?

    Det jag brukar göra när jag får såna dippar är att skriva ned saker jag vet att jag tycker om att göra. Sedan väljer jag ut en av de sakerna och försöker förmå mig själv att genomföra den. Även om jag inte har lust. Det kan ta flera timmar innan jag orkar, men när jag väl gör det så ger det mig extra energi och en känsla av att ha lyckats med något den dagen.

    Det behöver absolut inte vara någon stor grej. Det kan vara så enkelt som att orka gå ut på en promenad eller rita en stund.

    Hoppas att du hittar motivationen snart igen. Skickar en styrkekram och hoppas att morgondagen känns bättre!

    Avatar

    Känner igen mig. Hur känner du nu?

    Avatar
    Trådstartaren

    Tack så mycket på din respons, jag ska försöka gå ut på promenader men nu på hösten är det så kallt. Jag har ingen aning hur jag mår, lixom kan inte beskriva hur jag mår. Jag känner mig bara tom så ja det är ganska jobbigt när jag bara vill känns nåt för folk men känner inget alls.

    Avatar

    Jag är i samma sits.

    Funderar på att ge upp, vet inte riktigt vad jag ska göra..

    Avatar

    Hej,

    Jag känner igen mig alldeles för väl. Jag har varit mer eller mindre konstant deprimerad i nära 15 år. Ändå är jag kvar. Ändå lyser det någonstans, alltid. Tomheten kan komma som en oväntad fiende som man ändå känner alldeles för väl. Man vet inte alltid hur man ska slåss mot den eller hur man ska lära sig känna igen ljudet av dess fotsteg, men jag vet hur man får den att hålla käften och lägga sig ner en gång till: genom att aldrig ge upp och låta den vinna. Vi är aldrig ensamma. Vi är aldrig den enda som känner såhär. Det ger mig trygghet. Vi finns❤️

    Berätta lite om hur det känns. Om chatten var öppen, om det inte fanns kö till de du försöker nå – vad skulle du vilja prata om? Tror du att du kan öppna dig här? Jag är här varje dag och kikar. Jag lyssnar gärna till dig, och er andra, via forumet. Ingen av er är ensam.

    *stor kram till alla oss, alltid*

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
5

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.