Hem > Forum > Livet > Sorg…

Sorg…

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1
  • Avatar

    Ja jag har skrivit några gånger…kommer att skriva många gånger till, känner att det är något jag behöver göra.

    Är nu ca 7-8 veckor sedan pappa dog, det var begravning för mormor och mamma åkte in på sjukhus pga förvirringstillstånd…diagnosen säger alkoholdemens, men man måste vänta minst 3 månader innan diagnosen gills…

    Det har varit tunga , tuffa, kaotiska veckor där man har fått tömma lägenheten…fixa till begravningen, finnas till hands för personalen för mamma är om dom undrar över något eller om hon behöver något, skriva på/fixa papper…

    Och så i fredags var det dags för begravning…tungt var det, men samtidigt skönt…var nog först då jag förstod att han var borta, och nu behöver jag inte oroa mig för det, nu kommer nog fasen där jag lär mig att gå vidare, har fortfarande dagar där jag gråter och vill spola tillbaka tiden, men nu kan jag åka till graven..tända ett ljus och blicka framåt.

    Nu kan jag förhoppningsvis lägga all fokus på min mamma, även om hon är borta i huvudet så kan jag ändå åka dit ibland och lyssna på vad hon säger..utan att känna stress eller ångest över saker som måste göras…

    Avatar

    Ja dödsfall och begravningar kräver sin person – massor av papper som ska fixas – hoppa det mesta är klart nu.

    Du måste haft en tuff uppväxt – alkoholdemens kräver ganska lång tids missbruk. Hur går det med att lyssna på mamma? Funkar det att lyssna på henne utan att ha huvudet fullt av annat?

    Jag har en syster som har Alzheimer och det är periodvis jobbigt med hennes glömska och periodvisa hallucinationer. Även om min syster klarar sig själv så länge min svåger är i livet.

    kram – hoppas det blivit lite ljusare för dig och att nästa år blir ett bättre år för dig.

    Jag ser fram emot ett svar – jag läser alla som jag prenumererar på och du får alltid svar.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.