Hem > Forum > Ångest > Ångest trots att jag inte längre är rädd

Ångest trots att jag inte längre är rädd

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1
  • Avatar

    Hej.

    Har för någon månad sen haft en panik attack för första gången i mitt liv som jag då oroade mig vad som på väg att hända mig och tankarna for runt som då startade ångesten.

    När jag till slut beslutade mig för att sluta tänka det värsta hela tiden och leva livet istället så slutade inte tankarna att komma och fortsätta gör mig på spänn.

    Har försökt med det mesta för att stoppa tankarna men det är som att hjärnan tror att faran lurar runt hörnet hela tiden.

    Tacksam för svar.

    Avatar

    En månad är väldigt kort tid. Av någon anledning så började du få panikattacker. Dem kommer av någon anledning. Och det kan nog ta en tid innan det går över.

    Jag tror inte att din ångest och oro kommer försvinna bara för att du bestämmer dig för att leva livet och sluta oroa dig.

    Är du säker på att du verkligen vet varför det kom? Du kanske måste ta reda på det ordentligt och rätta till grundproblemet först. Sen som en hjälp på vägen kan du kanske prova att göra några avslappningsövningar för att hjälpa kroppen och hjärnan att slappna av.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.