Hem > Forum > Livet > Inget känns bra

Inget känns bra

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1
  • Avatar

    Jag har mått dåligt under en lång period, ca 1 år. Men vågar knappt säga till någon om jag egentligen mår, jag har jätte svårt att lita på folk, även nära vänner. Känns som alla ska svika mig och inte ta något seriöst om jag skulle berätta hur jag mår. Har försökt berätta för mina föräldrar men de förstår ej. Jag vet inte vart jag ska ta vägen, inget känns värt att leva för. Jag kan knappt bli glad för min skull och inte heller för andras, börja bara tänka på mina misslyckanden då och hur mycket bättre dom är än mig då. Känner mig utanför mycket men vågar heller inte bjuda in mig själv till saker, känner mig aldrig behövd eller välkommen någonstans, inte ens hemma. Vet verkligen inte vart jag ska ta vägen eller vad jag ska göra, för jag kommer inte på någon direkt anledning varför jag mår såhär, men allt är bara skit. Jag har även ibland skärt mig för att de gör så ont inombords…

    Avatar

    Det känns som om jag själv skulle ha kunnat skriva det du skriver. Det känns precis så för mig också. det är fruktansvärt jobbigt att bara gå och inte veta vad som är fel, bara veta att det är så det känns utan att kunna göra något åt det.
    Jag kan inte ens minnas när jag mådde bra sist, även om det ändå finns små ljusa stunder i tillvaron så är det ändå som att hela livet bara genomsyras av den här grå dimman av ångest. Känner igen så väl den känslan du beskriver av att kännas sig utanför men heller inte kunna bjuda in sig själv till saker. Jag känner så konstant. Även om jag blir bjuden och är där så är jag alltid orolig över att jag egentligen inte är önskad och känner att ingen skulle sakna mig om jag gick hem.
    Jag har en otroligt kärleksfull pojkvän som försöker finnas där så mycket han kan, men det är som att det inte spelar någon roll. Jag kan inte lita på att någon skulle kunna tycka om mig och tänker att han egentligen säkert skulle må bättre utan mig.
    Säger ibland saker som jag inte menar till honom för att jag hellre stöter bort än släpper in, för att inte göra mig själv sårbar.
    Finner inte glädje i något, men vill så otroligt gärna må bra. Är så trött, trött hela tiden.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.