Hem > Forum > Relationer > Relationsproblem och rädsla

Relationsproblem och rädsla

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1
  • Jag har gjort slut med min sambo för 1 månad sedan. Jag har ringt till hyresvärdar och fått en ny lägenhet med inflytt om 6 veckor. H*n har inte försökt söka nytt boende utan lägger allt det på mig. Att JAG ska söka lägenhet åt h*n?! Jag har fått låna h*ns bil till jobbet i 3 veckor, men nu har h*n bestämt sig för att jag inte får det längre då jag överger h*n och inte lagar mat till h*n varje dag. Det har varit konstant tjafs, bråk och verbal misshandel. H*n kallar mig det ena och det andra, skriker mig nära i ansiktet så det sprutar saliv, straffar mig på olika sett och skönmålar h*ns beteende inför gemensamma vänner. Jag har varit konstant rädd över att jag ska bli skadad samt att mina katter skulle bli skadade. Sedan allt detta hände har jag sovit hos min killkompis och vår relation har utvecklats till någon mer än vänner. Jag börjar verkligen tycka om honom och genuint bry mig om honom. Han är världens snällaste och har tagit emot mig med mina katter i hans hem. Jag får min egna lägenhet 1 juli men det känns så fel men samtidigt rätt att bo hos denna kille tills dess. Han säger att de är helt okej och att han säger till om det blir för mycket. Jag gör hela tiden runt och oroar mig för att bli påkommen av mitt ex, har konstant tankar om den kille jag bor hos nu verkligen tycker om mig eller endast försöker vara snäll. Kan lägga till att jag fått träffa hans föräldrar redan.. Jag vill inte bli sårad igen och vet inte om detta är för snabbt inpå mitt förra förhållande. Allt känns så rätt men ändå fel. Behöver hjälp och tankar kring hur ni tänker.. kram

     

    Tänker så här:
    För det första: du känner väl inte att du verkligen måste hjälpa h*n att skaffa ett nytt boende?? Det är verkligen inte ditt ansvar. Slutade h*n att vara en kapabel människa bara för att ni gjorde slut? Icke. H*n verkar ju helt sjuk. Dina förhållanden kan se ut som du bestämmer dig för. Att du fått låna hans bil spelar ingen roll. Ge honom lite pengar för bensin om du måste men du är inte skyldig nåt på grund av det.

    Så du nu står du lite mittemellan om du ska bo kvar hos ditt ex eller med den nya killkompisen?

    Jag tänker såhär: bo hos honom om du känner dig tryggare där, en månad är inte så lång tid. Men kom samtidigt ihåg att du inte är skyldig honom nåt i gengäld. Han har erbjudit sig, och lovat att säga till om han inte längre vill att du ska bo där. Jag skulle säga att det är bäst att vänta med känslor och sånt tills du har levt själv ett tag. Att gå från ett förhållande med en sån man som ditt ex gör nog att du är lite mer känslig än vanligt, tror du inte det? Han kanske är en jättebra kille som verkligen tycker om dig. Men då kommer han att förstå och acceptera dina beslut. Stanna hos honom tills du får eget boende. Flytta ut, men håll kontakten om ni är bra vänner. Om han är din vän kan du be honom om stöd och hjälp den första tiden, utan att han ska vänta sig något tillbaka. Det är så mänskliga relationer ska fungera. Om du fortfarande har känslor för honom efter ett tag så är det klart att du kan berätta det! Men ärligt talat, ge det lite tid. Gå inte fram för snabbt, för din egen skull. Ta hand om dig!

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.