Hem > Forum > Depression > Hur överlever jag depression, ensamhet och separation?

Hur överlever jag depression, ensamhet och separation?

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 14 totalt)
13
  • Jag har varit deprimerad senaste 8 månaderna, har jag insett nu i efterhand. Depression och generell ångest är det läkaren säger att jag har. Jag har klarat av livet tack vare min sambo. Han var det enda jag var glad för i mitt liv. Enda gången jag mådde bra var när jag umgicks med honom.

    Nu har han plötsligt lämnat mig, månaden innan sa han att han ville ha barn med mig och hade just börjat försöka. Vi hade också bokat en resa veckan innan som aldrig blev av. Han var min person, min familj och stora trygghet. Bor långt från min familj, har några vänner men nästan alla lever i relationer och har barn. Känner mig så fruktansvärt ensam och har extrem ångest inför semestern då ingen vill göra några planer med mig. Hade redan innan problem med att vara ensam hemma eftersom jag fick ångestattacker då, nu måste jag vara ensam jämt. Vill inte leva längre, går runt och hoppas att jag ska bli skjuten eller något så att jag slipper leva.

    Är 36 och sörjer nu att jag kanske inte kommer hinna få barn, som är min stora dröm. Måste flytta ifrån vår fina lägenhet som vi just inrett färdigt. Får mycket sämre ekonomi och har inte råd att köpa ett eget boende i rimlig storlek.

    Har just börjat med antidepressiv medicin och går till psykolog. En del vänner har ställt upp första veckorna men nu börjar de  tröttna. Vet inte hur jag ska orka leva vidare. Har inget jag är glad över i livet, skäms för att jag ständigt misslyckas med relationer, skäms över att mitt mående är en stor orsak till att det tog slut. Saknar mitt ex både som vän och partner, samtidigt som jag hatar honom för att han gjort såhär mot mig.

    Vad kan jag göra för att överleva?

    Jag vet att det är viktigt att umgås med folk men jag har inte den möjligheten hela tiden. Hade velat ha någon att sova hos men det har jag inte.

    Någon mer som blivit lämnad under en pågående depression? Fattar inte hur man kan lämna någon när den mår som sämst:

    Jag vill bara säga att jag förstår hur du mår

    Trådstartaren

    Jag vill bara säga att jag förstår hur du mår

     

    Tack för förståelsen❤️

    Du kan skriva till mig. Jag går genom mycket saker. Det känns lättare när man har någon skriva till 🙏

    Trådstartaren

    Du kan skriva till mig. Jag går genom mycket saker. Det känns lättare när man har någon skriva till 🙏

    Tack! Kan jag skriva privat till dig eller bara här i tråden? Är ny här och vet inte riktigt hur det funkar..

    Hejsan Purple Docude! <3

    Det låter väldigt jobbigt, inget ska behöva känna att de inte längre vill leva!

    Oftast brukar en moderator på forumet ändra ditt inlägg om du lägger till något personligt, så som info om vart du bor, vad du heter eller en mail etc. Så oftast är det lättast att bara skriva här på forumet.

    Jag är också villig att skriva om du känner för det! Själv har jag gjort en anonym mail som du kan skriva till om du känner att du vill skriva till någon mer privat. [email protected], om du gör det rekommenderar jag att du skapar en ny mail först för att hålla dig anonym.
    Risken finns att en mod ändrar mitt inlägg dock och tar bort mailadressen.

    Trådstartaren

    Tack Blue vajeno! Jag har mailat dig.

    Hejsan

    Lider med samma problem

    Jag är rädd varje gång jag vaknar att mina förövare hittar mig

    Detta är inte ett liv

    Det är en bestraffning

    Vill inte ta mitt liv

    Men jag hoppas dom gör det fortare

    Låter säkert konstigt för andra att läsa

    Men det är min vardag 🤫

    Tack Blue vajeno! Jag har mailat dig.

    jag är också ny. Jag vill också maila till er. Har jättejobbigt just nu. Och bara vill känna att det finns någon där ute med samma känslor.
    mvh🙏

    Ensamhet är en av våra största folksjukdomar. Är separerad mot min vilja.
    Har inga vänner ingen släkt som bryr sig inget jobb att gå till har sjukersättning.

    Mina vuxna barn har sina problem. Min självkänsla och mitt självförtroende har hamnat på noll.

    Varje dag är en kamp mot att hitta lite livsglädje ett halmstrå att fånga. Men helst av allt skulle jag bara vilja somna och aldrig vakna upp igen.

    Det enda som håller mig kvar är mina barn kan inte svika dem.

    Trådstartaren

    Alltså jag orkar inte mer.. det har gått 2,5 månad sen det tog slut. Jag försöker gå vidare, men jag orkar inte leva utan honom. Jag skulle inte skada mig själv, men jag vill bara verkligen inte leva såhär, utan honom. Ångrar så att jag inte behandlade honom bättre, att jag inte kunde vara lättare att bo med, att jag inte bara var sådär kärleksfull som jag ville vara. Jag kommer aldrig få uppleva sån kärlek igen. Älskar honom mer än jag någonsin älskat en annan människa. Fixar inte det här.

    Trådstartaren

    Jag har inte varit inne här på ett tag. Har kämpat på, har överlevt. Men nu känns det helt nattsvart igen. Jag vill och orkar inte leva utan mitt ex. Det har gått 5 månader och en vecka nu, och det går inte framåt. Jag tänker på honom hela tiden, saknar honom varje minut och kan inte sluta tänka på vad som hände eftersom det kändes som vi hade det så bra när han plötsligt en dag gjorde slut utan minsta tvekan.

    Jag vet inte hur jag ska överleva, vill gärna att något ska hända mig så att jag sliper leva vidare i det här helvetet. Är ledsen över att tiden går så fort, är så rädd för att han ska glömma mig och ha träffat någon annan. Saknar honom brutalt mycket. Önskar att han hade dött istället för att lämna.

    Jag går hos psykolog och kör kbt och medicin mot depression, men det funkar inte. Vet inte vad jag ska göra. Varje dag är en kamp.

    Jag vill inte vara med mer.

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 14 totalt)
13

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.