Hem > Forum > Må piss > Klar.

Klar.

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 13 totalt)
12
  • Avatar

    Mår piss. Gjort det i väldigt många år.. lever av en anledning.. min dotter.

    hennes mamma, min fru och mitt livs kärlek tog sitt liv för 9 år sedan.

    så länge jag måste.. så måste jag leva -inget jag vill.

    -få som förstår.. om någon..

    Avatar
    Trådstartaren

    Ja.. vad gör jag här.. har sökt all hjälp som funnits -inget har hjälpt.

    så lika bra att lägga ner o vänta på chansen att äntligen få avslut.

    ber om ursäkt för att jag var här.

    Ja.. vad gör jag här.. har sökt all hjälp som funnits -inget har hjälpt. så lika bra att lägga ner o vänta på chansen att äntligen få avslut. ber om ursäkt för att jag var här.

    Hej! Det låter verkligen som du har det riktigt jobbigt just nu. Självmordstankar är inte ovanligt när man mår dåligt, men det är viktigt att du tar dem på allvar. Det går att få hjälp och har man självmordstankar behöver du prata med någon om dem. Det kommer inte att vara så här jobbigt konstant. Har du konkreta självmordsplaner behöver du komma till akutpsykiatrin. Ett steg på vägen som verkligen kan vara värdefullt är att kontakta Självmordslinjen på 90101 eller mind.se/sjalvmordslinjen. Där kan du anonymt ringa eller chatta dygnet runt med någon av Minds utbildade volontärer. Det kommer att vända, men du behöver få hjälp. Vi tror på dig.

    Avatar

    Nej fan be inte om ursäkt! Så himla ledsen för din hustrus bortgång!! Du, tänk på din tös, lev för henne om du inte kan leva för dig själv. Att båda hennes föräldrar försvinner…nej orkar inte tänka tanken. Du har mitt stöd. Har inte varit i din sits men jag vet vad det är att inte vilja leva. Hoppas du får styrka och hopp! Kram från en främling

    Avatar

    Någon sa något jag tyckte var klokt, att vi människor klarar vad som helst om vi har en “bra” social relation, med andra ord att socialt nätverk om än minimalt sådant leder långt. Ibland hittar man hjälp från ett oväntat håll, kanske oftare än vad man tror.

    Avatar
    Trådstartaren

    Har varit akutintagen några gånger, ”duktig” på att ge sken av att allt löser sig.

    men, har inte på något sätt fått mig att må bättre. Känns som det här också är fel forum.. vet inte riktigt vad jag hoppas på..

    om man som jag, dagligen i många år – verkligen bara haft en återkommande tanke varje dag..

    hur sjukt mina tankar ibland går, kan jag inte  prata med någon om.

    Avatar
    Trådstartaren

    Ber om ursäkt för att jag var här! Tack för omtanke!

    Avatar

    God e.m. här på Mind Forumet.

    * Snälla, Ring till: SPES telefonjour på;

    08-34 58 73 mellan kl; 19:00-22:00.

    * Eller ring till 112 och fråga SOS operatörerna om att prata med Jourhavande Präst mellan kl; 21:00-06:00.

    (Jag, har gjort detta och det har hjälpt mig flera gånger i min svåra situationer)

    * Eller; försök ta kontakt per telefonvägen med MiND Volontärer genom Självmordslinjen; 90101.

    Några exempel ovanstående…, finns mera som går att söka upp via nätet…

    Snälla, ge inte upp nu…

    Vet mycket om SORGEN, det gör sååå ONT i en på flera olika plan… Och är OERHÖRT VIKTIGT att “lufta lungorna”, att prata ut om sin SORG och ett tips till: Jag går till en Diakon inom Svenska Kyrkan hos en församling och man behöver absolut INTE på långa vägar vara kristen för att gå till en Diakon/Präst/Kyrkoherde, för mig betyder det sååå OERHÖRT mycket att få prata med någon utomstående människa/person som inte hör till släkten/anhöriga etc…

    * Vilket län bor Du i? (Om du eventuellt skulle vilja behöva hjälp hur du kontaktar ovanstående och blir ev. intresserad så kan jag försöka bistå med information och länk via MiND Forumet här… )

    Om Du vill prata vidare med mig genom MiND Forumet så finns jag här anonymt…

    Var rädd om dig…

    Kram på dig…

    På återseende…

    Avatar
    Trådstartaren

    God e.m. här på Mind Forumet. * Snälla, Ring till: SPES telefonjour på; 08-34 58 73 mellan kl; 19:00-22:00. * Eller ring till 112 och fråga SOS operatörerna om att prata med Jourhavande Präst mellan kl; 21:00-06:00. (Jag, har gjort detta och det har hjälpt mig flera gånger i min svåra situationer) * Eller; försök ta kontakt per telefonvägen med MiND Volontärer genom Självmordslinjen; 90101. Några exempel ovanstående…, finns mera som går att söka upp via nätet… Snälla, ge inte upp nu… Vet mycket om SORGEN, det gör sååå ONT i en på flera olika plan… Och är OERHÖRT VIKTIGT att ”lufta lungorna”, att prata ut om sin SORG och ett tips till: Jag går till en Diakon inom Svenska Kyrkan hos en församling och man behöver absolut INTE på långa vägar vara kristen för att gå till en Diakon/Präst/Kyrkoherde, för mig betyder det sååå OERHÖRT mycket att få prata med någon utomstående människa/person som inte hör till släkten/anhöriga etc… * Vilket län bor Du i? (Om du eventuellt skulle vilja behöva hjälp hur du kontaktar ovanstående och blir ev. intresserad så kan jag försöka bistå med information och länk via MiND Forumet här… ) Om Du vill prata vidare med mig genom MiND Forumet så finns jag här anonymt… Var rädd om dig… Kram på dig… På återseende…

     

    tack! För all din välvilja!!! Men har försökt med allt du skriver. Det som hjälpte mig mest var faktiskt en diakon (trots att jag är ateist)

    jag lever sen många år nu av EN anledning, min dotter, när jag känner att min egen psykiska ohälsa skadar henne mer än att jag försöker finnas – då blir det allt svårare att hänga kvar..

    Avatar
    1. God kväll här på Mind Forumet.

    * Jag vet hur det känns att mista det käraste man har, jag vet hur outhärdligt det är, jag lever med denna SMÄRTA varje dag ut och dag in…

    * Min mormor som gick bort i obotlig smärtsam cancersjukdom… Hon betydde sååå fruktansvärt mycket för mig pga hon blev min mamma än min biologiska mamma, hennes dotter, lång historia…

    * Snälla, GE INTE UPP HOPPET än…

    * Går Du regelbundet hos Diakonen inom Svenska Kyrkan hos någon församling?

    * Går Du till någon form av mottagning för att prata ut hos en psykolog/psykiatrisk sjuksköterska / kurator t.ex. om din hälsa och din stora sorg till din kära du verkligen saknar, (som jag gör varendaste dag.) ?

    * Hur gammal är din dotter?

    * Ni, alltså du och din dotter skulle ev. inte kunna gå till en psykolog etc och “prata ut”/”lufta lungorna” på en mottagning tillsammans eller har ni redan försökt med detta?

    * Om Du vill prata mer med mig oavsett vilket ämne, om allt möjligt mellan himmel och jord, genom MiND Forumet så finns jag här och svarar när jag både har ork- och tid…

    Var rädd om dig…

    Kram på dig också…

    På återseende…

    Avatar

    Unfortunately, suicidal feelings are not restricted between 6-24 so we can “chat”

    Avatar
    Trådstartaren

    God e.m. här på Mind Forumet. * Snälla, Ring till: SPES telefonjour på; 08-34 58 73 mellan kl; 19:00-22:00. * Eller ring till 112 och fråga SOS operatörerna om att prata med Jourhavande Präst mellan kl; 21:00-06:00. (Jag, har gjort detta och det har hjälpt mig flera gånger i min svåra situationer) * Eller; försök ta kontakt per telefonvägen med MiND Volontärer genom Självmordslinjen; 90101. Några exempel ovanstående…, finns mera som går att söka upp via nätet… Snälla, ge inte upp nu… Vet mycket om SORGEN, det gör sååå ONT i en på flera olika plan… Och är OERHÖRT VIKTIGT att ”lufta lungorna”, att prata ut om sin SORG och ett tips till: Jag går till en Diakon inom Svenska Kyrkan hos en församling och man behöver absolut INTE på långa vägar vara kristen för att gå till en Diakon/Präst/Kyrkoherde, för mig betyder det sååå OERHÖRT mycket att få prata med någon utomstående människa/person som inte hör till släkten/anhöriga etc… * Vilket län bor Du i? (Om du eventuellt skulle vilja behöva hjälp hur du kontaktar ovanstående och blir ev. intresserad så kan jag försöka bistå med information och länk via MiND Forumet här… ) Om Du vill prata vidare med mig genom MiND Forumet så finns jag här anonymt… Var rädd om dig… Kram på dig… På återseende…

    har stora problem med att förstå hur den här chatten funkar.. fattar inte.. men försöker..

    har som sagt redan försökt med det mesta. Psyk, kyrkan, släkt , ”vänner” (som inte orkar)

    som det är nu, så hoppas jag mest på olycka.. som att jag råkar trilla över räcke på 40 meters höjd..

     

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 13 totalt)
12

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.