Hem > Forum > Skam > Ånger & skam. För gammal för henne??

Ånger & skam. För gammal för henne??

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
2
  • Det är klassiskt av mig att rota upp gamla minnen och saker jag gjort för att sedan sitta och ha ångest över det. Så jävla jobbigt, och det hemska är att saker jag tycker är kul och ha lust med, vill jag inte göra för att jag bara ältar mina gamla “misstag” och inte har energi till att göra roliga saker.

    Jag är 24 år nu, och för 3 år sedan så följde jag en tjej på Instagram. Jag och mina kompisar tyckte att hon var extremt attraktiv och snygg. Men fick efter ett tag reda på att hon var 4 år yngre än jag! Vilket jag inte visste då. Jag var då 20 och hon 16. Visst, jag tyckte fortfarande att hon var snygg och såg äldre ut! Men kändes lite knäppt att jag tyckte en 16 åring var så snygg när jag själv var 20. Men sen var det inget mer med det och jag tänkte inte mer på det.

    När jag hade fyllt 21 och hon 17, så hade hon lagt ut en story på sin kompis som var galet snygg! Visste inte vem hon var men jävlar vad snygg hon var! Jag som var ute och festade och inte riktigt var nykter visade bilden för min tjejkompis som var 26, och hon tyckte också hon var skitsnygg! (för hon såg ut att vara äldre än 17 liksom) Och hon tyckte jag skulle skriva till henne

    Pinsam och full som jag var, svarade jag på hennes story och skrev att hennes kompis var snygg. Hon svarade med “I know!”.

    End of the story. Jag skrev inget mer tillbaka och vi har inte skrivit något mer sen dess. Anledningen till att detta gräver mig är inte för att jag tyckte att en 17 åring som såg mycket äldre ut var snygg, utan för att jag skrev till henne! Tycker det är konstigt nu i efterhand att jag försökte flörta med en gick i 1an på gymnasiet när jag själv hade gått ut gymnasiet! Känner mig skamsen, äcklig och konstig. Jag vet att jag aldrig skulle kunna vara tillsammans med en som var 4 år yngre men ändå.. Blev ju attraherad av henne och ville flörta.. Känner mig som en äcklig kille bara..

    Anledningen till att denna tanken kommer upp nu är för att vi i mitt kompis gäng nyligen har snackat om att det är weird av killar att vara tillsammans eller flörta med tjejer som är mycket yngre än dem. Vilket jag helt håller med i! Det är just därför jag känner mig så dum och äcklig..

    Jag tror du bara behöver kunna släppa de här tankarna , gjort är gjort, inget konstigt hände eller hur? Varför gräma sig över sånt som varit egentligen? Du känner dig själv bäst och du vet om du är ”äcklig”eller inte.

     

    Jag kan känna igen mig i att börja älta i saker och ting, även fast det antingen var länge sedan de hände eller fast det egentligen inte är en “stor grej”. Har du provat att fundera på varför känslan av “äcklig och konstig” dyker upp? Självklart kan personer både se äldre och yngre ut än deras faktiska ålder. Där tänker jag att man får vara lite schysst mot sig själv. Klart man får tycka att någon ser snygg ut, ibland går det ju som sagt inte att gissa åldern!

    Dock kan det ju vara stor skillnad på att tänka på något och att faktiskt agera på det. Det känns som att det något i dig som ändå känner att 17 och 21 känns som en för stor åldersskillnad? 4 år mellan t.ex. en 20 åring och 24 åring tänker jag är en annan femma än t.ex. 17 och 24 år. Som 17 år är man fortfarande ganska ung i sinnet, jämfört med en 21 åring.

    Jag kan fatta varför det känns pinsamt att ett meddelande skickades, när du någonstans ändå verkar tycka att åldersskillnaden var ett problem. Samtidigt som bara ett sånt meddelande är ganska oskyldigt. Var lite snäll mot dig själv och försök att släppa det. Ofta förstorar man saker i ens egna huvud. Hon kommer säkert inte ens ihåg det. Ha det fint!

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
2

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.