Hem > Forum > Hopplöshet > Livet driver mig till självmord

Livet driver mig till självmord

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
4
  • Jag bestämde för länge sedan att aldrig utsätta mina nära och kära för smärtan det innebär när någon tar livet av sig. Och det löftet kommer jag aldrig svika, jag vill inte att dem ska behöva gå igenom nåt sånt. Men mitt liv är …alltså..jag är övertygad om att alla skulle göra ett självmordsförsök om dem hade mitt liv. Det är inget värdigt liv. Jag skulle kunna skriva en lång lista om varför men besparar er det.

    det är PRECIS som att livet retas bara för att jag lovat mig själv det här med att aldrig  begå självmord. PRECIS som det. Liksom… vad vill livet mig?????? Varför????

    har chattat med en präst online om att Gud straffar mig och varför gör han det och han bara ”Gud straffar inte bla bla bla” men då är det djävulen som straffar mig? ” jag tror inte djävulen finns bla bla bla ” suuuuuuck

    ingen har ett svar,

    jag är fast i det här helvetet. Jag kan inte döda människor i min närhet som förstör mitt liv, då hamnar jag i fängelse. Och då är mitt liv förstört.

    Ingen kan hjälpa mig i verkliga livet. Och på nätet finns inga svar heller.

    jag hade ett helvete som litet barn och som tonåring ,jag hade den bästa tiden i mitt liv som 23 24 25 26åring sen blev det ett helvete igen, jag är så sjukt förvirrad över varför det är så här. Ville Gud ge mig fem år i paradiset och sen gjorde jag nåt fel så jag sparkades ut? Jag fattar inte vad jag gjort. Ja jag är troende för jag har haft en hel del andliga upplevelser ( inga psykotiska grejer alls) men har andra psykotiska symptom men min tro är INTE en psykos.

    vad kan man göra? När man inte kan ta livet av sig?

    Avatar

    <3 Jag är just nu sjukt besatt av tanken på priset som man betalar här i livet. Är det värt att exempelvis hålla sams med sina föräldrar för att senare begå självmord? (jag vet att du sa att du inte skulle det) Eller stanna hos en partner som är skadlig för en och potentiellt livsfarlig, är det värt att riskera sitt liv för den kärleken jag förstår också finns där? För att få ett annorlunda liv måste man trampa upp en ny stig för sig själv. Göra på ett annat sätt för att få ett annat utfall. Jag kanske inte borde skriva såhär eftersom jag inte precis själv på många sätt lever upp till det övh. Förändra sitt liv känns som det svåraste man kan göra. Men jag tror på att våga kolla på priset man betalar. Jag skulle bli så sjukt bitter om jag fortsatte den här vägen som jag gått runt i, i evigheter, utan att hitta ut, och så plötsligt tar livet slut. Det får inte ske. Jag tror inte på önsketänkande eller att folk i ens omgivning dör för att problemen ska lösas. Man behöver ibland radikalt tänka om. Våga överge det som inte går att uppfylla.

    Hur går det förresten med att prata öppet om den här relationen med terapeuten?

    Trådstartaren

    <3 Jag är just nu sjukt besatt av tanken på priset som man betalar här i livet. Är det värt att exempelvis hålla sams med sina föräldrar för att senare begå självmord? (jag vet att du sa att du inte skulle det) Eller stanna hos en partner som är skadlig för en och potentiellt livsfarlig, är det värt att riskera sitt liv för den kärleken jag förstår också finns där? För att få ett annorlunda liv måste man trampa upp en ny stig för sig själv. Göra på ett annat sätt för att få ett annat utfall. Jag kanske inte borde skriva såhär eftersom jag inte precis själv på många sätt lever upp till det övh. Förändra sitt liv känns som det svåraste man kan göra. Men jag tror på att våga kolla på priset man betalar. Jag skulle bli så sjukt bitter om jag fortsatte den här vägen som jag gått runt i, i evigheter, utan att hitta ut, och så plötsligt tar livet slut. Det får inte ske. Jag tror inte på önsketänkande eller att folk i ens omgivning dör för att problemen ska lösas. Man behöver ibland radikalt tänka om. Våga överge det som inte går att uppfylla. Hur går det förresten med att prata öppet om den här relationen med terapeuten?

    ❤️
    det går bra att prata med terapeuten, skönt att kunna prata om mina relationsproblem med henne, ska dock få ny nu men har inga problem med att byta direkt , insåg att jag inte KAN sitta och ljuga om att allt är bra, det går inte. Så skönt att veta att den hjälpen finns .

    Avatar

    <3 Vill också säga att jag tycker det är djupt orätt att ditt liv ser ut på det sättet som det gör. Att du inte förtjänar denna rävsax övh! Du är värd så extremt mycket mer.

    Skönt att höra att det lossnat hos terapeuten – starkt gjort! Hoppas den nya är ett strå vassare också.

    Trådstartaren

    <3 Vill också säga att jag tycker det är djupt orätt att ditt liv ser ut på det sättet som det gör. Att du inte förtjänar denna rävsax övh! Du är värd så extremt mycket mer. Skönt att höra att det lossnat hos terapeuten – starkt gjort! Hoppas den nya är ett strå vassare också.

    tack så mycket för dina fina ord!❤️

    jag funderar ofta på det, om det är nåt jag gjort för att förtjäna detta, ( är ju troende )men kommer inte fram till nånting som jag kan ha gjort fel …. Men det är väl så att livet ÄR orättvist , jag tycker inte heller jag förtjänar det, men när man tänker på det så finns det ju dem som har det mycket värre, så jag vet inte. Är förvirrad kring livet och dess gåtor.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
4

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.