Hem > Forum > Relationer > Självmordbenägen Partner med PTSD

Självmordbenägen Partner med PTSD

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1
  • Har varit tillsammans med en kvinna i ett år nu och vi har nyligen flyttat ihop sedan en vecka tillbaka. Hon har i princip alla tecken på ptsd och framförallt flashbacks och sover nästan aldrig. Hon har även OCD och är extremt ljudkänslig. Hennes bakgrund är psykiskt och fysisk misshandel av sin ensamstående mamma under uppväxten. Första sexuella upplevelsen var våldtäkt, samt nästan bara förhållanden med misshandel och sexuellt utnyttjande av henne under många års tid sedan dess.

    Hon har slutsats runt i psykiatrin och blivit diagnostiserad med lite adhd och aldrig blivit utredd för ptsd trots flashbacks som är en direkt knytning till diagnosen.  Hon har testat över 26 olika typer av mediciner sedan 10 års ålder och aldrig hittat något som fungerar. Hon orkar inte med detta slussandet då det är samma visa varje gång oavsett vart hon söker sig. Hon orkar inte med detta livet om det ska fortsätta så här och jag vet inte vad jag ska göra. Älskar henne till graven och vet inte hur jag skulle klara mig utan henne för hon är den enda jag träffat som accepterar mig för den jag är. Samtidigt är jag en stark förespråkare till dödshjälp då den psykvården i Sverige är ett skämt i stort sett. Hon är inte den enda jag känner som har haft många problem med att de inte lyssnar på ens problem utan gör en barnsligt förenklad diagnostisering och ger henne en burk med piller och sen är det nästa. Det enda som hjälper mot hennes flashbacks är cannabis som hon testade för några år sen men går bara att få utskrivet i Danmark och först och främst måste hon få en utredning för ptsd och bli diagnostiserad för det, vilket verkar omöjligt då de tror att flashbacks är tydligen något som de med adhd lider av… vet i helvet hur jag ska hjälpa henne som sagt. Snart skjutsar jag ner henne till Österrike eller Schweiz där de åtminstånde förstår att det är mer värdigt att ta sitt liv i en dödshjälpanstalt än att leva så här hela livet. Förstår henne även om det skär i hjärtat för jag hade gjort samma sak.

     

     

    Avatar

    <3 Tipsar om emdr.se

    Hitta en privat terapeut för att få hjälp med sin svåra PTSD.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.