Hem > Forum > Må piss > Hjälp

Hjälp

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
3
  • Hur får jag henne att lita på mig igen ?

    Vi har varit tillsammans 19 år , har 2 barn tillsammans.

    Finns en tjej på jobbet som jag kommer bra överens med. Lika sjuk humor båda 2.

    Hon och hennes pojkvän försökte skaffa barn via ivf?

    Jag stöttade henne när hon behövde prata osv. Vi pratade mest via sms. Stötte på varandra nångång på jobboch sa hej.

    dom lyckades till slut får barn men då började hennes pojkvän att dricka och dom gick isär.

    Ännu en gång var jag där när hon behövde prata.

    När hon gick vidare med sitt liv så tänkte jag inte mer på detta.

    En dag kollade min sambo min tele och såg konversationen mellan mig och kollegan.

    Det var inget jag tänkte på när jag skrev med henne att jag skickat hjärtan och pussmun.

    Min sambo har tagit detta väldigt hårt och ser detta som otrohet. Vilket jag kan förstå när jag själv läst igenom smsen.

    Det enda jag ville va att försöka hjälpa kollegan ta sig igenom detta. Jag har absolut inget intresse i henne överhuvudtaget.

    Hemma är allt jätte stelt och jag mår piss. Försökt prata med min sambo men det slutar bara med bråk så jag håller mig på avstånd.

    Jag älskar min sambo hon blir vackrare för varje dag som går. Har svårt att tänka mig ett liv utan henne.

    Ja jag brukar ge henne komplimanger men då är jag bara löjlig säger hon.

    Hon vill absolut inte följa med och prata med nån för det behövs inte.

    Vad kan jag göra?

    Avatar

    <3 Så jobbigt! Tänker att en strategi som jag kan tyckas våghalsig men kanske funktionell, är att du ger helt enkelt ut numret till den här kvinnan, till din partner. Ber henne, uppmuntrar till, att ringa upp och fråga hur konversationen/relationen varit mellan er. Det vill säga att du drar det till sin spets och vågar blotta din strupe. Jag menar då också att du på inget sätt gör det här aggressivt eller i affekt, utan att du vänligt men bestämt erbjuder att din flickvän ringer upp den här du skulle varit otrogen med, och hör efter själv hur tonerna varit mellan er.

    Kan det vara något som skulle kunna fungera?

    Trådstartaren

    <3 Så jobbigt! Tänker att en strategi som jag kan tyckas våghalsig men kanske funktionell, är att du ger helt enkelt ut numret till den här kvinnan, till din partner. Ber henne, uppmuntrar till, att ringa upp och fråga hur konversationen/relationen varit mellan er. Det vill säga att du drar det till sin spets och vågar blotta din strupe. Jag menar då också att du på inget sätt gör det här aggressivt eller i affekt, utan att du vänligt men bestämt erbjuder att din flickvän ringer upp den här du skulle varit otrogen med, och hör efter själv hur tonerna varit mellan er. Kan det vara något som skulle kunna fungera?

    Detta har jag försökt med också men hon total vägrar.

    vet inte hur jag ska få henne att förstå att jag inte har nått intresse i kollegan utan försökte bara finnas där 🙁

    Avatar

    <3 Det är ju sårande också att hon inte tror dig, tycker jag? Jag menar om man varit ihop i 19 år så brukar man kunna läsa varandra som öppna böcker? Är det här något som hänt tidigare att hon har svårt med tillit? Minns en gång att jag anklagade min kompis för något rykte som gick. Hon reagerade med bestörtning över att jag började i änden att jag trodde mer på ryktet istället för att lyssnade på henne. Det tyckte hon var det absolut mest anmärkningsvärda och sårande i sammanhanget. Att det sa nåt om våran relation och hur väl vi kände varandra. Efter det lärde jag mig en läxa.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
3

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.