Hem > Forum > Ångest > När ska man ge upp?

När ska man ge upp?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
5
  • Hur länge ska man försöka rätta till sig själv och vid vilken tidpunkt ska man verkligen inse fakta att det inte helt enkelt går. Att man är ett lost case?

    Vad innebär ett lost case för dig?

    Rättar du dig efter andra eller den du verkligen vill vara?

    Jag tror man kan ge upp delar av sitt liv och analysera förändringen efterhand.

    Definitionen av en galning var väl att upprepa samma saker med förändra sig nya resultat. Det går inte.

    Livet är skit men det går att leva på många olika sätt.. Man kan åtminstone testa inbillar jag mig själv.

    Trådstartaren

    Vad innebär ett lost case för dig? Rättar du dig efter andra eller den du verkligen vill vara? Jag tror man kan ge upp delar av sitt liv och analysera förändringen efterhand. Definitionen av en galning var väl att upprepa samma saker med förändra sig nya resultat. Det går inte. Livet är skit men det går att leva på många olika sätt.. Man kan åtminstone testa inbillar jag mig själv.

    Lost case-att ge upp är att lägga sig platt och inte göra nåt. Försvinna. Någonstans går gränsen.

    Försöker förändra och går i terapi, men livet kommer ofta emellan och tar både tid och energi från mig och känner att jag aldrig riktigt får chansen och de rätta förutsättningarna.

    Börjar ledsna och hoppet börjar försvinna.

    Varför fungerar inte terapin?

    Är det för svårt att göra det som krävs av dig i terapin?

    Försök att sänka dina krav på dig själv…ta det långsammare…Det kan hjälpa.

    Trådstartaren

    Varför fungerar inte terapin? Är det för svårt att göra det som krävs av dig i terapin? Försök att sänka dina krav på dig själv…ta det långsammare…Det kan hjälpa.

    Livet ger mig inte möjlighet att jobba för mig själv. Måste finnas för andra.

    Orken, viljan och hoppet börjar försvinna bit för bit i rasande takt.

    Trådstartaren

    Den lilla tid som finns över till mig själv går till att göra det vardagliga. De negativa tankarna tar över och det finns inte energi att vända dem.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
5

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.