Hem > Forum > Hopplöshet > Varför vill man ha zucide zero?

Varför vill man ha zucide zero?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
2
  • Varför vill man rädda de människor som vill ta sina liv? Vad är det som gör att organisationer vill förhindra att JAG DÖR? Varför envisas man och lovar om att livet kan eller blir bättre om man kämpar. Varför låter vi inte människor dö?

    Jag funderar på att ta mitt liv regelbundet. Nu har det gått så långt att jag vill börja planera det. Göra det ”värdigt” eller ja försöka lämna efter mig något bra.

     

    Men helt ärligt. Tänk om ingen skulle bry sig? Eller säger att jag är värdefull efter jag dött men inte förmått sig att få mig att känna det innan.

    Min sambo. Kommer varken gå till min grav, gråta eller prata om mig efter min död. De är som att jag aldrig funnit i hans liv. Han kommer inte komma ihåg när jag dött eller årsdag. Han förlorade en nära vän, och har aldrig besökt hens gravsten, pratat om hen, aldrig visat vad hen betytt. Så varför skulle han med mig?

    jag gör ingen nytta för nån

    ingen älskar mig villkorslöst.

    Jag behövs verkligen inte, och det är det som tär mig…. eller ja. De är massa andra saker såklart.

    Avatar

    Jag känner igen en del tankar. Jag vill väl egentligen inte dö men känner att jag inte är lika bra som andra på att leva.

    Jag känner väldigt dåligt samvete över att inte vara tillräckligt glad och tacksam. Undrar också varför andra ska kämpa för att rädda mig i suicide zero…

    Avatar

    Kanske är det människor bakom/i organisationerna som själva har varit där, i det mörkaste av mörker och kommit ut ur det? Som vet det man själv inte ser då: att det finns möjlighet att det känns bättre att leva längre fram. Och att det är värt att göra allt för att stötta andra genom skiten för att de/vi också ska se det en dag?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
2

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.