Hem > Forum > Ångest > Känner mig ensam vilket gör mig nervös

Känner mig ensam vilket gör mig nervös

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
2
  • Jag ser folk hela tiden som gör saker på dagarna, nätet, vänner. Det känns knappt som att jag kommer ur sängen längre. Jag känner mig äcklig och lönlös och jag får mycket ångest i perioder. Ångesten tar jag ut genom att skära mig. Vet inte vad jag ska ta mig till och jag vågar verkligen inte prata med en vårdnadshavare eller lärare etc.

    Världen skulle vara så bättre om Internet och skola inte fanns.

     

    Så att man slapp jämföra sig med andra.

     

    Det känns som att oattraktiva och introversa inte har någon chans i livet längre.

    Jag har varit i kontakt med vc i flera år. Det hjälper inte alls. Vilket misslyckat samhälle. Hoppas på någon reset på jorden så att människor får leva naturligt igen utan skola och social media.
    Varenda geni som inte har köpts upp av eliten säger samma sak.

    Avatar

    Jag ser folk hela tiden som gör saker på dagarna, nätet, vänner. Det känns knappt som att jag kommer ur sängen längre. Jag känner mig äcklig och lönlös och jag får mycket ångest i perioder. Ångesten tar jag ut genom att skära mig. Vet inte vad jag ska ta mig till och jag vågar verkligen inte prata med en vårdnadshavare eller lärare etc.

    Hur mår du nu?

    Jag känner igen vad du beskriver och tror det är en form av prestationsångest. Jag vet att det kan vara jättesvårt att rationalisera bort när man är mitt i det, men människor är sällan så perfekta som det verkar utåt och det finns många som inte passar in i den “perfekta” bilden av hur det ska vara; att man ska umgås med vänner och ha kul hela tiden, vara social.

    Ta din tid. Det låter som om du är i en tuff period just nu och det är ok!

    Kan förstå att det är svårt att öppna sig för andra, speciellt om du inte har någon du direkt känner att du kan prata med. Kanske du kan vända dig till en ungdomsmottagning? Jag pratade med en kurator där under några månader i gymnasiet och det fick mig att må mycket bättre under den perioden.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
2

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.