Hem > Forum > Må piss > Jag får akut panik!!!

Jag får akut panik!!!

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 13 totalt)
12
  • Jag håller på att gå sönder panikartad ångest

    allt handlar om mitt utseende. Det förfaller. Jag vill inte hamna där igen. Jag har fått så många komplimanger om ”vad vacker du var” av främlingar genom åren men nu kan folk inte ens titta på mig utan att äcklas. Varje dag har varit såhär hur länge som helst nu. Mycket beror väl på att jag är lite överviktig men mest mitt ansikte, jag kan inte rädda utseendet!!!! Det är fruktansvärt och JA jag vet att det pågår ett krig nu och det här är en droppe i havet om man jämför, men ändå är min ångest över detta så jävla stark jag slår mig själv i ansiktet för jag blir så arg över mitt utseende. Jag har nyss tagit 3 lyrica tabletter. (Får det ej utskrivet har fått dem)Jag har tagit dem ett tag men det hjälper ju inte mitt utseende bara den värsta ångesten

    Jag får panik alltså kan någon bara säga några bra ord😭

    Hur vet du på riktigt att de äcklas av dig? Varför skulle ditt utseende vara så fult som du säger, när du tidigare fått fina komplimanger? Om du fått höra att du är vacker tidigare betyder det väl att du har ett fördelaktigt utseende?

    Jag kan också jämföra med hur jag såg ut för 10 år sedan och bli förfärad av hur mycket jag åldrats. Men det betyder inte att jag är ful, det är bara normalt åldrande. Det händer alla. En röst inom en kan däremot vara väldigt elak. Jag tror att folk inte ens vill prata med mig längre för att jag inte ser ung ut. Men då skulle ju ingen prata med andra i min ålder heller. Och det gör de faktiskt. Jag är ensam väldigt mycket så jag får för mig att jag är sämre och fulare än andra och att det är därför jag inte har relationer. Däremot får jag starkare självkänsla de få gånger jag fått ha relationer. För mig är det som medicin. Jag vet bara inte hur jag ska nå ut till någon.

    Trådstartaren

    Hur vet du på riktigt att de äcklas av dig? Varför skulle ditt utseende vara så fult som du säger, när du tidigare fått fina komplimanger? Om du fått höra att du är vacker tidigare betyder det väl att du har ett fördelaktigt utseende? Jag kan också jämföra med hur jag såg ut för 10 år sedan och bli förfärad av hur mycket jag åldrats. Men det betyder inte att jag är ful, det är bara normalt åldrande. Det händer alla. En röst inom en kan däremot vara väldigt elak. Jag tror att folk inte ens vill prata med mig längre för att jag inte ser ung ut. Men då skulle ju ingen prata med andra i min ålder heller. Och det gör de faktiskt. Jag är ensam väldigt mycket så jag får för mig att jag är sämre och fulare än andra och att det är därför jag inte har relationer. Däremot får jag starkare självkänsla de få gånger jag fått ha relationer. För mig är det som medicin. Jag vet bara inte hur jag ska nå ut till någon.

    jag vet det för dem beter sig inte som dem gjorde när jag var snygg, mitt utseendenas ändras fråndag till dag, så det är inte bara åldrandet …

    däremot blir jag mobbad i staden jag bor så det har förvärrat ångesten över mitt utseende, varje gång jag tittar i spegeln så tänker jag ” det här kommer folk tycka se konstigt ut” ( kläderna jag valt) så jag slänger snabbt av mig dem. Varje dag jag går ut är det roulette för mig , liksom antingen får jag ” godkänt” blickar eller ”fy fan, stackars hon”blickar eller att folk skrattar( ofta unga personer som skrattar)

    men jag vägrar stanna inomhus och isolera mig, jag levde så i sex år och tänker inte hamna där igen

    Trådstartaren

    Hur vet du på riktigt att de äcklas av dig? Varför skulle ditt utseende vara så fult som du säger, när du tidigare fått fina komplimanger? Om du fått höra att du är vacker tidigare betyder det väl att du har ett fördelaktigt utseende? Jag kan också jämföra med hur jag såg ut för 10 år sedan och bli förfärad av hur mycket jag åldrats. Men det betyder inte att jag är ful, det är bara normalt åldrande. Det händer alla. En röst inom en kan däremot vara väldigt elak. Jag tror att folk inte ens vill prata med mig längre för att jag inte ser ung ut. Men då skulle ju ingen prata med andra i min ålder heller. Och det gör de faktiskt. Jag är ensam väldigt mycket så jag får för mig att jag är sämre och fulare än andra och att det är därför jag inte har relationer. Däremot får jag starkare självkänsla de få gånger jag fått ha relationer. För mig är det som medicin. Jag vet bara inte hur jag ska nå ut till någon.

    jag är väldigt bra på att tolka folks ansiktsuttryck

    tråkigt att du är ensam, jag är inte det, nen har varit och vet hur det känns❤️

    Trådstartaren

    Mitt utseende ändras så jag ser inte ut som  när jag fick komplimangerna..

    Jag vet hur det känns med kläderna. Jag kan inte gå ut för jag rädd för vad folk ska tycka eller om de kommer stirra på mig osv. Ibland byter jag kläder ofta och då får jag för mig att folk har åsikter om det, kanske tänker: “vem tror hon att hon är”. Och de som vet att jag inte jobbar kanske undrar hur jag har råd med så många olika klänningar/jackor osv ..Jag köper på rea, second hand och loppis, men det vet ju inte folk som knappt känner mig  Och ofta känner jag mig ful och att jag säkert gjort fel klädval även om jag själv tycker att det är snyggt. Jag vill inte bo bland massa människor. Vill inte att de ska se mig varje dag och vill inte att de ska veta hur många ggr jag går hemifrån osv. Jag kan bete mig irrationellt så är rädd att de ser det med. En granne sa häromdagen:”  jaså är du tillbaka redan?” Det är ju ett tecken på att de ser allt…

    På vilket sätt skulle utseendet ändras menar du, så att du går från vacker till ful?

    Ursäkta om jag frågar för mycket, försöker bara förstå dig❤️

    Trådstartaren

    Ursäkta om jag frågar för mycket, försöker bara förstå dig❤️

    inte alls jAg är så glad att nån svarade🙂

    Trådstartaren

    Jag vet hur det känns med kläderna. Jag kan inte gå ut för jag rädd för vad folk ska tycka eller om de kommer stirra på mig osv. Ibland byter jag kläder ofta och då får jag för mig att folk har åsikter om det, kanske tänker: ”vem tror hon att hon är”. Och de som vet att jag inte jobbar kanske undrar hur jag har råd med så många olika klänningar/jackor osv ..Jag köper på rea, second hand och loppis, men det vet ju inte folk som knappt känner mig Och ofta känner jag mig ful och att jag säkert gjort fel klädval även om jag själv tycker att det är snyggt. Jag vill inte bo bland massa människor. Vill inte att de ska se mig varje dag och vill inte att de ska veta hur många ggr jag går hemifrån osv. Jag kan bete mig irrationellt så är rädd att de ser det med. En granne sa häromdagen:” jaså är du tillbaka redan?” Det är ju ett tecken på att de ser allt… På vilket sätt skulle utseendet ändras menar du, så att du går från vacker till ful?

    på det sättet att ansiktet växer och skapar fula drag eller för mig fula drag jag vill inte ha ”trut mun” tillexempel  och det känns som överläppen växer så den står ut för att nämna en av grejerna, men näsan den har krympt jag vill ha en karaktäristisk näsa som står ut mest i ansiktet men nu har den blivit mindre och mer uppnäst ..

    Trådstartaren

    Men vill tillägga att det är vad JAG tycker är fult, på MIG. Det finns inte nån regel vad som är fult och inte , visst de flesta har liknande tankar om vad som är fult och vad som är snyggt (speciellt kanske bland ungdomar ) men alla är vackra! Men jag anser inte det om mig själv

    Jag förstår. Själv hade jag länge väldigt stora komplex för att min nästa stod ut, (jag har en karakteristisk näsa) Tokigt att man hittar så mycket fel på sig själv.

    Trådstartaren

    Jag förstår. Själv hade jag länge väldigt stora komplex för att min nästa stod ut, (jag har en karakteristisk näsa) Tokigt att man hittar så mycket fel på sig själv.

    ja där ser man hur olika man kan tycka.. jag VILL ha en utstående näsa  och du har komplex eller hade..   ja det är tokigt

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 13 totalt)
12

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.