Hem > Forum > Arbete & Skola > Ätstörning

Ätstörning

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1
  • Hatar att äta, äter inte mer än en gång om dagen och då vill jag spy. Äter inte på typ två dagar ibland och får ångest när jag äter speciellt när någon ser. Vill inte äta men jag kan inte gömma det, vill gå ner i vikt för att känna mig underviktig.

    Jag har motsatta problemet. Väger för mycket och har ett jättestort sug efter all sorts mat.

    men jag har även haft det som du, kunde inte äta (på grund av ångest )och var otroligt smal och mager ändå tyckte jag att jag hade ”bukfetma” .nu när jag lider så mycket av min  riktiga övervikt, är det svårt att förstå att jag kunde vara missnöjd med den kropp jag hade.

    viktigast är att kroppen mår bra, inte hur den ser ut. Den mår inte bra av att vara överviktig men inte heller underviktig. Det är farligt.

    Mat är så svårt att ha ett sunt förhållande till, men ofta kan ätstörningar handla om nånting man har ångest över och inte kan kontrollera, därför försöker man kontrollera  sitt mat intag. Känner du igen det? Har du fått hjälp för din ätstörning? Om man inte får hjälp i tid kan man bli riktigt sjuk i anorexia🙁 kram

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.