Hem > Forum > Må piss > Traumatisk kris

Traumatisk kris

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
2
  • Hej! Jag va med om en traumatisk kris för ca ett år sen som följdes av ca 5 månade med både bearbetning och intensiv ångest och panik varje dag, jag mår betydligt bättre men idag kom det ifatt mig igen och ligger nu och gråter och har panikångest, är rädd att jag ska behöva gå igenom samma period igen med bearbetning och ångest eller är det vanligt att sånt här kan komma tillbaka och få en att må piss då och då?

    Hej!

    Kanske har det kommit tillbaka eller lyckades du inte bearbeta det helt.
    Har hört att Emdr skall vara effektivt och bra när man har ett specifikt trauma man råkat ut för. Det innebar att man jobbar med ögonrörelser och försöker avdramatisera olika minnen. Kanske vore nått att prova om du inte får bukt med det på annat sätt. Hoppas det ordnar sig.
    Kram🥰

    Avatar

    <3 Ja absolut, det är så det kan fungera och är jättevanligt! Kan det vara något som du har blivit triggad av?

    Såg det här avsnittet igår och tänkte då på din tråd. Gina Dirawi beskriver sin Ptsd och det påminner om det du också nämner.  Tips alltså att se det avsnittet <3

    https://www.svtplay.se/video/35334517/gina-dirawi-lever-och-dor/gina-dirawi-lever-och-dor-steg-6-hitta-hopp?info=visa

    Bitarna börjar falla på plats för Gina. Hon reser till New York där hon träffar traumaforskaren och professor Rachel Yehuda. Gina inser att hennes syn på världen och hennes sätt att  hantera den har med hennes PTSD att göra. I Atlanta möter hon Black futurists group, en organisation som kämpar för svartas rättigheter i USA. Hur kan man förvalta ett ärvt trauma och hur stor är egentligen gruppens betydelse? Ginas resa tar henne slutligen tillbaka till Sverige och hela vägen till Globens stora scen. Del 6 av 6.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
2

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.