Hem > Forum > Arbete & Skola > ”MiND Forum” 3.0 än 0.0 / Tekniska störningar m.fl.

”MiND Forum” 3.0 än 0.0 / Tekniska störningar m.fl.

Visar 12 inlägg - 13 till 24 (av 24 totalt)
23
  • Är det verkligen vår uppgift som medlemmar att rapportera ännu fler detaljer om vad som är ett återkommande problem? Ska inte ni som moderatorer anstränga er lite också?

    Aja, kan agera gratis serviceenhet här och ge exempel:

    https://forum.mind.se/forum/depression/trad/hur-kan-jag-hjalpa-mitt-barn

    Den tråden går t ex inte att öppna då och då. Igår gick det övh inte att svara i den utan det blir en blank sida.

    Samma problem uppstod i den här tråden under gårdagen. https://forum.mind.se/forum/relationer/trad/varit-med-for-fa

    Finns hur många exempel som helst på forumet där problemet uppstår från och till. Sedan är det ju detta med tiden då, som jag även hänvisat till ovan. Jag orkar inte hålla på och fota, klippa och klistra här som volontärarbete utan ni får faktiskt själva ordna det här, kan inte vara min uppgift som medlem, ärligt talat.

    Tack för att du tog dig tid att skriva detta, även fast du inte hade så stor lust.
    Nej, det är absolut inte din eller någon medlems/användares uppgift att lösa detta. Vi är tacksamma för hjälpen eftersom en utmaning verkar vara att vissa buggar endast syns från användarens håll. Med denna information blir det lättare att felsöka. Tack igen!

    Med vänliga hälsningar,
    Mind

    Ok, vad bra! Tänker väl att det är lite märkligt att moderatorer på forumet själva inte kan peka ut de uppenbara tekniska problemen som varit synliga i månader tillbaka. Kanske har ni alla datorer som inte gör det möjligt att det buggat sig för er, vad vet jag. Är man aktiv här på forumet är det nog inte svårt för någon att upptäcka att det finns tekniska utmaningar. Kanske är det vad som irriterar mig lite. Har en känsla av att forumet är kraftigt underprioriterat för Mind som organisation. Annars hade närvaron funnits här och ni själva upptäckt problemen, tänker jag.

    Trådstartaren

    God Onsdags f.m. här på MiND Forumet.

    * Jag upptäckte i helgen att en ny tjänst hade lagts till men verkar som att den är totalt borta nu, det stod följande: Vill Du logga ur från ”MiND Forum” JA eller NEJ knappar, tyckte detta var toppenbra men detta är tydligen borttaget av någon märkligt anledning 🤔, VARFÖR fråga jag i min skapta debattämne / skrivelse / inlägg  / tråd, om alla tekniska driftstörningar på MiND Forum;et.

    * När kommer MiND Forum, får en rejäl uppfräschning med betydligt bättre innehåll och verktyg för ett tryggare och säkrare upplevelse på MiND Forum;et 🤔?

    * Jag som startat ovannämnda tråd / inlägg / skrivelser hoppas på svarsrespons av MiND Moderatorer…

    * Hoppas flera användare här på MiND Forum kan komma med sina idéer, förslag, reflektioner, tankar, funderingar osv om plattformen; MiND Forum 🙏👍…

    På återseende…

    Jag skulle vilja/önska att de bilder som är på de olika katergori-sidorna gjordes mer enhetliga, med en mindre höjd. Så att som jag slapp att skrolla nedåt varje gång jag kommer in på en av dessa kategori-sidor (sitter då framför en laptop, med tanke på dess lite begränsande skärm). Att jag då istället direkt fick se om det gjorts några nya inlägg eller inte, eller snabbare nå en tidigare skapad tråd. Sen är ju frågan om det behövs några bilder på sidorna överhuvudtaget.

    En annan fråga, är om det behövs så många kategorier som det är nu. Där är vad jag tycker en del som är lite överflödiga. Och som mest bara ligger och tar plats, främst då i dropdown-listorna. Och, som för den delen kanske mer förvillar för någon, då någon är till att fixa med en ny tråd.

    Dock, när det gäller kategorier, så är en stor önskan att det hade skapats en vid namn ”Över 55” (eller något dylikt). Mycket då för min egen skull. Men också för att förhoppningsvis locka hit fler äldre. Äldre som också har en hel del av extra erfarenhet av livet, oftast. Och då kan bidra med råd och infallsvinklar åt lite andra håll, till yngre, som komplement till övriga råd och infall.

    Hej!

    Tack för alla era förslag!! Jag förstår och ser att allt inte fungerar alla gånger.

    Jag ber om ursäkt å Minds vägnar och jag lovar att vi arbetar intensivt för att få ordning på de här problemen.

    Minds forum är  viktigt för många och det är viktigt att det fungerar, så att alla som vill, på bästa sätt, kan komma i kontakt med varandra och få det stöd hen behöver.

    Ni som deltar i det här forumet är fantastiska och jag vill bara be er hålla ut och fortsätta skriva in och stödja varandra,  medan vi arbetar med de tekniska problemen.

    Vänliga hälsningar

    Mind moderator

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Trådstartaren

    Hej! Tack för alla era förslag!! Jag förstår och ser att allt inte fungerar alla gånger. Jag ber om ursäkt å Minds vägnar och jag lovar att vi arbetar intensivt för att få ordning på de här problemen. Minds forum är viktigt för många och det är viktigt att det fungerar, så att alla som vill, på bästa sätt, kan komma i kontakt med varandra och få det stöd hen behöver. Ni som deltar i det här forumet är fantastiska och jag vill bara be er hålla ut och fortsätta skriva in och stödja varandra, medan vi arbetar med de tekniska problemen. Vänliga hälsningar Mind moderator

    God Fredags f.m. här på MiND Forumet.

    * Jag personligen tycker att det är väldigt irriterande att använda MiND Forum, nu när det ännu är raden av fel, buggar, m.m. och är inte alls kul / roligt att engagera sig lika ofta som anonym medmänniska via ert MiND Forum som jag innerligt älskar och vill VERKLIGEN fortsätta engagera mig i, men jag vill också som en utav ovannämnda användare / medlem var inne på ta tillfället i akt att fråga följande:

    * Har MiND Forum, inom MiND överhuvudtaget ALLS någon form av anställda medarbetare / personal som ENBART / ENDAST arbetar med detta anonyma forum på daglig basis eller 🤔 ?

    * Ytterligare jätteproblem jag upptäckt är att när man har ikryssat följande automatiska tjänst till sin privata mailadress:

    * ”✅ Avisera mig via e-post vid svar”

    * Så numera hamnar dessa automatiskt mailbrev / meddelanden i ”skräppost” inkorgen, VÄLDIGT IRRITERANDE tycker jag personligen och vill härmed fråga övriga användare/medlemmar här på MiND Forum, har ni råkat ut för detta fenomen 🤔 ?

    * Jag håller FULLSTÄNDIGT med ovannämnda användare / medlemmar här på MiND Forum;et att det är INTE våran uppgift att inrapportera felaktigheter men jag personligen tycker att det bör / MÅSTE läggas till en ytterligare tjänst här på MiND Forum där ”vi” användare / medlemmar kan kommunicera DIREKT anonymt till ”de” som tar hand om forum.mind.se hemsidan, är det VERKLIGEN MiND eller ett outsourcat koncept, indirekt ett företag som MiND anlitar kan det eventuellt vara så mån tro och det är därför det tar snigelfart 🐌 att åtgärda ”ALLA brister” på detta anonyma forum 🤔???

    * Ytterligare kontrollfrågor till MiND Moderatorer om detta gigantiska problemen med ”MiND Forum”;et;

    * Har ni inom MiND en åtgärdsplan med en s.k. nerskriven punktlista och en tidsaspekt när ALLA buggar, felaktigheter, problem och nya verktyg som ska / bör appliceras / installeras här på ”MiND Forum”;et och bli en uppgradering av ”MiND Forum” 3.0 än 0.0 som det f.n. är, så vi användare / medlemmar här på ”MiND Forum”:et kan få möjligheten att ta del av detta via ett antingen ett automatiskt mailbrevsutskick eller via startsidan på MiND Forum, tycker jag iallafall att MiND borde åsnakomma 🤔 ?

    Tacksam för svarsinlägg från MiND Moderatorerna inom MiND för OSS alla användares / medlemmars kännedom!!!

    På återseende…

    Tänker att hade det funnits personal som haft koll på tekniken så hade det nog inte fått fortlöpa under de senaste 6 månaderna utan att ha åtgärdats? Eller? Om det är så att den som ansvarar för tekniken inte haft ett enda problem är ju det också fantastiskt. Den får gärna berätta hur det går till? Vilka webbläsare borde man byta till?

    Det är väl också ganska enkelt att rigga ett forum och sedan låta medlemmarna svara på inläggen och samtidigt hoppas tekniken flyter hyfsat? Billigt och bra. Är själv moderator sedan ungefär 10 år tillbaka på ett annat liknande forum, men vi är ganska aktiva där. Speciellt med tekniken. Farligt  och lite nonchalant att skita i den biten tycker jag då. Speciellt när medlemmarna själva bjuder på sig själva och sin tid.

    Sedan kan man väl också göra reklam för att man har ett ”modererat stödforum” till allmänheten, men där sanningen väl snarare är att det är medlemmarna som håller forumet vid liv? Alltså som är de som ger det där stödet?

    Ibland ser man ju hur en moderator har svarat på ett inlägg och hänvisat till självmordschatten/självmordslinjen. Men överlag är det ju medlemmarna som är själva stödet. Knappast moderatorerna. Så det är väl snarare ett stödforum av medlemmar, kan jag känna är mindre missvisande?

    Och antar då också när moderatorn säger något att det vi det tillfället inte buggat sig. Men det sker ju så sällan så det är inte omöjlig att slumpen urartar sig så, då det är så sällsynt, menar jag.

    Ju mer jag tänker på det här desto mer landar jag i att man nog inte ska ta det här forumet så seriöst trots allt? Tänker även på självmordschatten där det verkar sitta mycket unga personer som ställer lite halvmärkliga frågor till en när man vill dö. Känns också som att det saknas den där lilla extra pusselbiten av kompetens? Kanske är det så att Mind lagt ribban på en nivå som är lite svår att lira med? Så känner jag iaf just nu. Det är för slappt och nonchalant för min smak? I ett ämne då som ju är ganska så väldigt viktig. Där man inte får slarva. Har svårt att få ihop det ärligt talat. Stabilitet var väl också ledordet för att vara volontär. Men hur är det då med engagemanget?

    Hej och tack för värdefull återkoppling! Vi har bett våra utvecklare gå till botten med felen ni upplevt, och dom har kommit en bit på vägen. Trafiken till forumet har växt ordentligt under senaste perioden och vi gör vårt bästa för att hantera detta så alla kan få en så bra upplevelse som möjligt. Vi ser och uppskattar all feedback och vill ge ett stort tack till alla er som har tålamod och säger till när det inte fungerar som det ska!
    Angående att vi erbjuder ett ”modererat stödforum” så behöver vi kanske förtydliga vad vi menar med det. Tanken är att moderatorerna ska synas så lite som möjligt, och att det är just användarna som stöttar varandra. Detta enligt forskningen bakom så kallad ”peer to peer support”, som visat sig effektiv.
    Med vänliga hälsningar,
    Mind

    Stort tack för svaret! Jaha, det förklarar saken. Låter tryggt också att det vilar på forskning att människor kan bli hjälpta på det sättet. För mig personligen hjälper det också att ha lättare att navigera när jag nu får reda på hur ni tänker och har byggt upp forumet. Tack igen för det!

    Trådstartaren

    Hej och tack för värdefull återkoppling! Vi har bett våra utvecklare gå till botten med felen ni upplevt, och dom har kommit en bit på vägen. Trafiken till forumet har växt ordentligt under senaste perioden och vi gör vårt bästa för att hantera detta så alla kan få en så bra upplevelse som möjligt. Vi ser och uppskattar all feedback och vill ge ett stort tack till alla er som har tålamod och säger till när det inte fungerar som det ska! Angående att vi erbjuder ett ”modererat stödforum” så behöver vi kanske förtydliga vad vi menar med det. Tanken är att moderatorerna ska synas så lite som möjligt, och att det är just användarna som stöttar varandra. Detta enligt forskningen bakom så kallad ”peer to peer support”, som visat sig effektiv. Med vänliga hälsningar, Mind

    God Söndags e.m. här på MiND Forumet.

    * Tacksam för att Stödföreningen MiND;s Kansli kan vara uppriktiga i svaren med följande ytterligare frågor om de återstående brister och tekniska driftstörningar m.m. inom detta anonyma forum på nätet / internet ”MiND Forum”;

    * FRÅGA-1: Jag personligen tycker er idé om ”peer to peer support” låter bra MEN, jag är starkt kritisk till detta pga ni som Stödföreningen MiND BÖR / MÅSTE också vara aktivt med i all form av aktiviteter inom detta skapade anonyma forum med namn: ”MiND Forum” pga vi som användare / medlemmar / anonyma medmänniskor ska inte behöva vara inkopplade / inloggade 24/7 när det numera dyker upp s.k. AKUTA inlägg / skrivelse som indirekt handlar om självmordsbenägenhet och därför vill jag tipsa er om ytterligare en tjänst i själva MiND Forumet jag efterfrågar STARKT och är Chattrum med andra användare / medlemmar / anonym medmänniskor / medborgare / innevånare när det Dyker upp AKUTA fall / ärende via inlägg / skrivelse som också ska kunna övervakas via ordinarie MiND Volontärer / numera Uppdrag Livlina 🤔 ???

    * Det är April månad och MiND Forum börjar se ut / likna som ett STORT APRILSKÄMT pga denna utdragna LÅNGSAMMA utveckling / uppdatering / ominstallation av ”MiND Forum”, VAD HÄNDER och VAD STÅR företaget som ni köper tjänster av i denna snigelfart 🐌 , personligen är jag urless på att inget HÄNDER här på ”MiND Forum”;et, när tänker ni inom Stödföreningen MiND presentera på er hemsida; forum.mind.se information / upplysning så som ett digitalt flygblad / avisering om de nya uppdaterade problemfria ”MiND Forum” 3.0 än nuvarande 0.0 inkl. helt nya förbättrade verktyg för oss alla användare / medlemmar / anonyma medmänniskor / medborgare / innevånare som BÖR / MÅSTE förbli anonymt här 🤔 ???

    Tacksam för SKYNDSAMT svarsrespons av MiND Moderatorerna i denna tråd / inlägg / skrivelse…

    På återseende…

Visar 12 inlägg - 13 till 24 (av 24 totalt)
23

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.