Vilka problem du har, Ööh 🙂 Jag vet hur det känns.
Får man fråga varför du ska komma åt en dator med en annan?
29 april 2021 kl. 12:06
Vilka problem du har, Ööh 🙂 Jag vet hur det känns.
Får man fråga varför du ska komma åt en dator med en annan?
Jo, Ööh 🙂
Det där med att jag vill komma åt en dator med en annan, det är egentligen mest för att jag vill kunna komma åt filer och mappar åt båda håll. Men nu är det W10 det handlar om 🙂 , och jag har inte donat med det tidigare. Dock lite konstigt, när jag fixat med användare som är samma som på W7-datorn, delat ut hårddisken och tilldelat fulla rättigheter, och att så att Workgroup är samma. Och gått igenom och ändrat de få inställningar som är under “Advanced sharing settings”. Men ändå så får jag inte upp W7-datorn på W10-datorn, men tvärt om går bra. Nå, det bör ju gå, och det kanske löser sig vad det lider.
Har du piggnat till nu?
Jag har fått i mig frukosten och det känns bra 🙂 Väntar på boendestödet.
Det låter bra.
Är det något donande på gång idag, med någon dator?
Jag ska kolla så Jag fick ut rätt nyckel ur den kassa xp-datorn. Och sedan ska Jag starta den gamla laptopen och se så allt är ok. Det är nog det Jag hinner med idag. För Jag räknar med att datorn hänger sig några hundra gånger.
Jo, bra att dubbelkolla, en såpass viktig sak som nyckeln. Och, hoppas allt visar sig vara ok med laptopen.
Gjorde precis ett köp av en 1TB 2,5″ på Tradera för 173kr (inkusive frakten), att ha till min HP-2560p. Men, lite konstigt, att det bara var jag som budade, då dessa 1TB-diskar brukar vara ganska så eftertraktade annars. Och jag förväntade mig inte att få köpt den.
Jag har precis fått en bit tårta av tanten under 🙂
Laptopen verkar ok. Batteriet var på 99% när Jag provstartade för en stund sedan. Och nyckeln till xp var också rätt.
Det var billigt för en hårddisk. Hoppas den är i bra skick? 🙂
Har nyligen kommit hem här igen. Har varit iväg och handlat lite, på cykeln.
Det lät gott, med tårta 🙂
Det låter bra, med både laptopen och XP-nyckeln.
Jo, det var ett ganska så bra pris för en 1TB. Men det är ju det där också att den skall vara ok, och det är frågan. Det stod i alla fall i annonsen att “testad, OK!”.
Jag ser många fina saker försvinna utan att någon köper. Kanske är det för att folk börjar få sin lön i övermorgon?
Jag har hunnit med mina mål för dagen. Det gick lättare än vad Jag trodde med allt. Ska ta fram glassen 🙂
Ja men visst kan det vara så, att en del helt enkelt inte har råd sådär strax innan lönen. Och låter bli att buda. Det dumma är att jag inte har någon alls koll på sådant där, men då hade jag kanske lite tur då det är som du säger lön för många i övermorron.
Gott att du fick fixat med det du ville, och att det gick smidigt. Och, det låter bra med glass 🙂
Jag sitter här och fixar lite med “filer och mappar”.
Du måste logga in för att kunna skapa nya trådar.