Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 10,849 till 10,860 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Tackar 🙂

    Nja, det ger liksom inget att försöka sova, snarare tvärt om (det är liksom inget roligt att ligga där med känslor och obehag). Ska snart äta lite. Sen, istället sätta mig och spana på “tv” ett längre tag.

    Trådstartaren

    Det är nog bara om det Turkiska valet på tv idag. Men hoppas du hittar något trevligt att titta på. Jag ska sympati-titta med en film 🙂

    Trådstartaren

    God Eftermiddag? 🙂

    Hur är läget? 🙂

    Jag har haft fullt upp med den lilla minidatorn under några dagar. Fick dit Windows7 Ultimate med alla uppdateringar och drivers. Bild Och den gick att aktivera. Bild2 Och så prestandan. Bild3 Det tog så lång tid att fixa så Jag har inte haft tid att må dåligt. Är bara tankspridd och helt borta i datorernas värld. Men nu funkar den i alla fall. Har fixat med en dual-boot till både XP och W7 🙂

    Trådstartaren

    Go Mörra? 🙂

    Jag känner mig ensam och Jag saknar dig.

    GoMörra 🙂

    Tack så jättemycket för att du säger så; det värmde. Och jag saknar dig också. Lite märkligt det där som det blir, när man som jag (exempelvis) är i en total ensamhet, och inte skriver till den enda kontakt jag har (dig). Men jag tappar liksom fotfästet lite för ofta, och blir ganska så trött på tillvaron. Och, det är/blir så svårt att få till orden. Är då också rädd att jag ska skriva något dumt och klumpigt, och ogenomtänkt, och/eller framstå som alltför slags suspekt. Nåväl 🙂 . Läget är i alla fall lite bättre här, sedan några dagar tillbaka.

    Hur är läget med dig?

    Trådstartaren

    Men där är du ju 🙂 Jag har missat att det fanns ett inlägg till här. Såg det nu.

    Jag har ingen annan än dig att prata med här på nätet. Bortsett från meddelanden som rör olika affärer. Reklam och sådant.

    Det låter bra att du känner dig bättre 🙂

    Hallå, igen 🙂 Jo, jag förstår, det är lätt att missa. Tänkte att du var iväg till stan, dock.

    Har nyligen kommit in här igen, efter en tur på cykeln in till Ica.

    Så, du har heller ingen annan att prata med. Så märkligt, egentligen, och en del slags otäckt, att det kan bli så för oss (och så många andra). Bra att du sa det, förresten, då vet jag.

    Jo, det har lugnat ned sig en del, både fysiskt och psykiskt så att säga. Och det gör gott, när det lättar.

    Kollade på bilderna du hade fixat med, för din installation av W7 på minidatorn. Det var kul att se (det är ju liksom mitt favorit-operativ). Hur gjorde du när du aktiverade W7, hade du ett giltigt licensnummer?

    Trådstartaren

    Ja Jag har en licens till Windows 7 och den aktiverade sig via nätet. Jag blev förvånad då Jag även fick uppdateringarna till den och ett meddelande på skärmen att supporten hade upphört. Jag har några småsaker att fixa till sedan ska Jag försöka klona disken med både XP och W7. (Om det går) Men i alla fall så är den där NIS-886:an i mycket bra skick nu 🙂

    Trevligt, när det går som förväntat 🙂 , och när det är en riktig licens. Och jo, det där meddelandet känner jag igen 🙂

    Jo, det såg jag att du nämnde, det där med dual-boot. Duktigt, tycker jag. Själv har jag vad jag vill minnas aldrig fixat med något sådant, så jag har ingen som helst erfarenhet. Använde du någon form av Boot-Manager då, tro? Och jo, det borde väl gå att fixa med en disk-kopia för de bägge operativen, så länge du inte väljer att ta kopia av partitioner utan hela disken (sådana där val som man ofta får brottas lite med).

    Trådstartaren

    Dualboot är lätt fixat. Satte i XP cd:n och tog bort partitionen. Sen tog Jag fram miniräknaren för att få fram hur stort halva utrymmet skulle bli och skapade två lika stora partitioner. Installerade XP på den första….. Och sedan var det bara att sätta i W7 dvd:n och installera på den andra partitionen. Det blir automatiskt en dualboot av det. Så Man får välja när man startar datorn. Det kanske funkar att göra en trippel-boot också? Har inte provat det (ännu) 🙂

    Jaha 🙂 Var det med själva installationsprogrammet för XP som du fixade med de bägge partitionerna, och den delen där man väljer vart man vill ha operativet och innan utrymmet har skapats/formaterats?

    Trådstartaren

    Ja, precis. Bara att skapa två partitioner. När du installerar det andra os:et kommer det att stå system på den första, så det är ganska lätt att inte ta fel.

    Men nu är det läggdags tidigt som vanligt. Måste sova i tio tolv timmar för att må bra.

    Natti Natti 🙂

Visar 12 inlägg - 10,849 till 10,860 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.