Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 9,049 till 9,060 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Go Mörra 🙂

    Gott att höra att det blev så mycket bättre med dina rutiner så här på morronen.

    Har nyss satt mig här igen, med lite kaffe.

    Trådstartaren

    Jag har tittat lite på morgonens nyheter och dom säger att hyrorna ska gå upp väldigt mycket. Får hoppas att bostadstillägget täcker det? Och inflationen är igång. Högre priser, högre löner osv.

    Ja, det kan jag mycket väl tänka mig att även hyrorna kommer att ökas. Men jag tror att vi som har haft turen (om man säger) att få förtidspension och bostadstillägg, vi kommer nog att slippa ganska så lindrigt undan. Tusan egentligen som det har blivit, och tusan så många det måste vara som nu är mer eller mindre förtvivlade för att pengarna inte räcker till.

    Trådstartaren

    Ja du har nog rätt. Vi klarar oss nog rätt så bra. Men Jag vet inte hur det går med höjningen av sjukbidraget med dom nya makthavarna. Det är egentligen för j_fligt att vi måste få beslut om det från regeringen. Det kunde ha varit facket som förhandlade åt oss i stället, som det är för alla andra.

    Precis, det återstår att se hur det blir med höjningen. Men jag tror och hoppas att det även kommer att vara välmenande personer som fungerar som motvikt när det hela förhandlas fram.

    Trådstartaren

    Jag har ont i magen. Har haft det hela morgonen. Sitter still och väntar på att det ska gå över. Känner att Jag inte kan göra något så länge det gör ont.

    Ajdå. Ja, hoppas det lättar snart.

    Trådstartaren

    Jag ska lägga mig en halvtimme och se om det går över.

    Idag är det höstdagjämningen. Har redan sett reklam för halloween. Och det skulle inte förvåna mig om dom har Julpyntat på Rusta 🙂

    Jaha, såpass ont också. Och ja, det gör du rätt i som lägger dig ett tag.

    Jo, det är som om gränserna flyttas bakåt mer och mer när det blir dags för reklam inför högtider.

    Trådstartaren

    Det hjälpte att ligga en stund. Men Jag hade ingen lust att gå upp igen. Skulle kunna ligga där hela dagen 🙂

    Gott att det lättade lite. Och jo, den där känslan att inte vilja gå upp, den känner jag igen.

    Trådstartaren

    Den här diskettstationen har Jag också. Eller två st faktiskt. Det var den Jag satte i xp datorn. Ska ordna med dom runda kablarna också 🙂

    Nu har Jag haft boendestöd. Sedan hjälpt tanten in med rullatorn och fått kaffe med tårta. Och timmarna bara går. Halv åtta kommer boendestödet nästa gång.

    Hur är det med dig? Har du cyklat färdigt? 🙂

Visar 12 inlägg - 9,049 till 9,060 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.