Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 7,021 till 7,032 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Så där ja, hemma igen 🙂 , sedan ett litet tag.

    Trådstartaren

    Det kan hända att det blir mer åskväder inom några dagar. Lite osäkra väderprognoser. Men då kanske man får tillfälle att prova ups,en. Det känns inte lika farligt att ha på datorn längre.

    Jag sitter här och väntar på att Jag ska ta medicinerna. Och ac,n är i full gång. Hoppas på att det går att sova inatt.

    Har du haft en trevlig tur? 🙂

    Ja, det kan jag tänka mig. Det känns änna ute att det liksom byggs upp igen, den där tryckande känslan. Den som var borta i förrgår, dagen efter det hade åskat (och varit strömavbrott). Märkligt det där, och samtidigt häftigt, hur det nu hänger ihop med dessa väderfenomen.

    Nja 🙂 . Det var liksom frågan vad som hade varit bäst. Med rastlöshet eller värmen ute (och snorandet från pollen, och kliandet i ögonen). Förstod inte riktigt att det var såpass varmt förrän jag kom ut. Men det var också en glassbytta under brofästet som hägrade 🙂 , och där under visste jag att det skulle vara så mycket svalare och skönare. Så det var ok, där under brofästet. Sen cyklade jag tillbaka till Ica och handlade lite i övrigt. Sen hem. Det var liksom inte läge att cykla ikring i värmen, och solen, kände jag.

    Trådstartaren

    Det är gött med glass 🙂 Jag har glömt att köpa det. Men nu känner du dig inte lika rastlös va? Efter turen?

    Jag har inte hört något mer pipande från enheten idag. Den kanske har fixat sig självt? Jag lät den bara gå en stund utan ström och sedan var det bra.

    Jo 🙂 . Och nä, rastlösheten blev liksom utbytt mot lite trötthet istället när jag kom hem. Men det är ändå lite så där slags stressigt inuti, fortsatt. Fast, ok mot hur det kan vara.

    Det var verkligen glädjande att höra (hur dumt det än låter att jag säger/skriver så, men det är mycket med tanke på hur jag själv känner för sådana ljud). Hoppas att det där pipandet också fortsatt uteblir.

    Sen det här med UPS-program, så håller jag på här med Winpower (v3.4). Och det har kontakt med min UPS. Dock, Winpower följde med denna min UPS, men denna version jag testar nu har jag hittat på nätet och är en senare version. Och kanske att det kan fungera med din också, då det verkar vara lite så där allmänt. Det behövs dock ett nummer vid installationen, men det finns att hitta på nätet. Ska kolla lite mer, och hämta hem lite mer versioner för att se vilken som blir bäst av de senare. Testade den senaste ganska så nyss (v6.0.0.1), men efter installationen så ville programmet inte starta upp.

    Trådstartaren

    Det såg ut att vara till Windows 98 🙂 Kollade lite snabbt i manualen på bilderna.

    Nu är det strax läggdags här. Natti Natti 🙂

    Ja, v3.4 är nog såpass gammal/gammalt. Sen hittade jag just v6.1.0.1 av Winpower, alltså ännu en senare version (trodde att v6.0.0.1 var den senaste), och där sägs det W10 i alla fall. Skall testa att installera det snart.

    Natti Natti 🙂

    Trådstartaren

    Go Mörra? 🙂

    Jag har varit uppe sedan kl 6:00 igen. Lite bättre än att vakna kl 5:00. Har känt av en del ångest och oro, yrsel mm.

    Hur går det med programmen? Hoppas du mår bra? 🙂

    Go Mörra 🙂 . Och ursäkta ett litet sent svar.

    Ajdå. Tack för att du berättar. Har undrat och velat fråga, men samtidigt inte velat liksom påminna dig (mycket då med tanke på den där yrseln). Men, då vet jag, att det inte är riktigt bra med det. Och jo, klockan sex är lite bättre än att vakna klockan fem, men ändå lite sådär för tidigt.

    Jodå, det gick konstigt nog bra att installera den där v6.1.0.1 jag hittade av Winpower, och starta upp det (med tanke då på att det inte gick att starta upp v6.0.0.1). Och jag fick kontakt med min inkopplade UPS (denna UPS som en mycket tidig Winpower var/är till). Sen kunde jag också fixa med en nedstängning av datorn, ett litet tag efter det att jag fixade med ett strömavbrott. Dock, jag tänkte testa med en annan UPS, vilket jag fixade med nu här på morronen. Men det visade sig att Windows inte kunde installera denna korrekt, och då fick heller inte Winpower kontakt med den. Testade sen med en annan USB-kabel, men det var samma sak. Ska snart kolla med ännu en UPS.

    Trådstartaren

    Det verkar va nästan omöjligt att få ordning på något program till en UPS. Den stora datorn med Windows 10 visar att det finns en usb enhet. Men det är allt. Bild Och så får Jag upp en batteri ikon nere vid klockan, men den visar på att det inte finns något batteri.

    Jo, precis. Och jo, precis så blev det här hos mig också, enbart att Windows hade hittat UPS’en.

    Testade just med en tredje UPS, med “Winpower v6.1.0.1”, men det ville sig inte med denna heller. Ska strax testa men en fjärde.

    Trådstartaren

    Du ger dig inte? 🙂 Hoppas du får det att funka?

    Kom att tänka på att Jag precis har köpt min ups och Jag kanske har någon slags support på den. Jag ska skicka ett mail till CDON och fråga.

Visar 12 inlägg - 7,021 till 7,032 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.