Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 6,853 till 6,864 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Trådstartaren

    Jag har ont i skallen. Det är nog bakruset från alla midsommarfirare som har kommit till mig. 🙂 Har för en stund sedan tagit mina morgonmediciner. Ska klä på mig och gå ut med lite sopor innan någon vaknar och det blir för varmt. Jag fick sova ganska bra trotts ljudet från ac:n. Känner mig någorlunda bra i alla fall. 🙂

    Ajdå, sådant är såklart en del kasst, att ha ont i huvudet. Men som du säger, att så många som det ändå måste vara som har bakrus idag, så är det nog inte alls omöjligt att den förmodat stora kollektiva känslan sprider sig lite här och var ett tag 🙂

    Gott att höra att du fick sova ganska så bra, och att du känner dig någorlunda bra.

    Trådstartaren

    Jag är strax tillbaka. Slänger sophögen. 🙂

    Trådstartaren

    Vad gött att det inte är så ljust ute idag. Det kändes nästan behagligt där ute nu. 🙂 Får ta mig en värktablett. Huvudvärken vill inte ge sig annars.

    Håller du på med minnena ännu? Eller är du kvar på den där datorn? 🙂

    Jo, förstår det, efter det att du berättade om din ganska så stora ljus-känslighet. Och jo, det är nog ganska så behagligt ute nu. Det verkar som om det har regnat lite inatt också, då det är blött här utanför på gången.

    Ja, det gör du rätt i, att ta en värktablett.

    Jodå, jag håller på med minnena ännu 🙂 . Och nä, Datorn får vara ett tag till. Däremot kom jag mig för att ganska så nyligen testa om och hur det skulle gå att få i sådana där moduler som jag håller på att fixa med i ML350-G5. Och än så länge ser det lovande ut. Har dock bara startat upp den med två 4GB-moduler än så länge. Men skall strax testa med fler i de andra sex socklarna. Får jag visa en bild på denna min “HP ProLiant ML350 G5” (som i övrigt också är “W8-datorn”)?

    Trådstartaren

    Självklart får du visa en bild. 🙂

    Det började regna här också precis när Jag hade varit ute. Vilken tur Jag har. 🙂

    Ah, va gött att det regnar lite 🙂 . Här är det nog på gång också, verkar det som.

    Tackar 🙂 Och, här är insidan för ML350-G5 . En mycket trevlig dator, denna min W8-dator 🙂 , fast även den ganska så gammal.

    Trådstartaren

    Tack för bilden. 🙂 Rent och snyggt där med. 🙂 Men Jag vet inte riktigt vad Jag ser? Har du ingen nätdel?

    Fick precis i mig lite frukost.

    Tack tack 🙂

    Jag förstår. Och detta är ju heller ingen vanlig ATX-dator, så det är inte konstigt att du blir lite frågande. Men, de sitter två stycken PSU instuckna i två fack, som sen hamnar under själva moderkortet. Dessa PSU som går att dra ut, och även byta en av dem under drift utifall en av dem skulle ge sig. Fixade med en bild på en av dessa 1000W PSU , som jag då nyss drog ut. Sen är det då dubbla CPU (Xeon) även i denna (precis som i Datorn (som jag visade igår)). Denna dator som jag köpte för ganska så länge sedan nu, men som det i stort sätt bara var ett moderkort i. Detta moderkort som det också var ett gäng kassa kondensatorer på, som jag fick bytt ut. Ännu ett containerfynd, med andra ord 🙂

    Trådstartaren

    Någon sådan dator har Jag nog inte sett någon gång. I alla fall inte från insidan.

    Nu vill tanten bjuda på kaffe. 🙂

    Det är det nog inte heller så många som gjort. Det här är ju egentligen en server, som är tänkt att vara på något företag, och hiskelikt dyr då det begav sig.

    Det låter gott, och trevligt 🙂

    Trådstartaren

    Det är olika väderprognoser på sidorna idag. Jag vet inte om det ska bli åska? Har inte startat någon av dom andra datorerna idag pga det.

    Ja, Jag fattade att det var en server. Du kan ha ditt eget internet där. 🙂

    Boendestödet kommer alldeles efter kl 12:00 idag.

Visar 12 inlägg - 6,853 till 6,864 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.