Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 6,757 till 6,768 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Jo. Och jo, absolut.

    Ajdå 🙂

    Trådstartaren

    Man ska ha bil och trädgård. Och så ska man dricka mycket whisky för att bli godkänd för enkäterna. 🙂

    Ja, det kan jag mycket väl tänka mig 🙂 . Och det är väl där som mycket av köpkraften ligger, liksom.

    Har precis kommit igång här och spana lite närmare på mina fyra EliteBook, för att så småningom plocka ned dem. Täntke fixa med några inledande bilder på minnesmoduler och hårddiskar, och bekanta mig lite smått med dem. Blev nu positivt överraskad hur bra fixat det var med att kunna nå sådana där enheter som behövs bytas ut och göras rena, utan att behöva plocka ned halva datorn. Som system-fläkten/CPU-kylaren och CMOS-batteriet. Men så var de också hyggligt höga i pris dessa när de var nya, och mer anpassade för företag och dess personer ute på uppdrag.

    Trådstartaren

    Menar du att du ska visa bilder? 🙂 Så gärna så 🙂

    Nja, jag menade fixande av inledande bilder till mig själv 🙂 , som brukar fixa med när jag donar med attiraljerna. Fast jättekul att vill se, såklart. Men, jag hade i åtanke ett par att visa dig: Enheter att nå från ovansidanEnheter att nå från undersidan . Att kunna nå hårddisken och RAM, och lite annat, under diverse luckor på undersidan av datorn, är lite som vanligt. Men efter det att man lossat på tangenbordet underifrån med tre skruvar och ovanpå med fyra snäppen (och ett par kablar), så är det ganska så käckt 🙂

    Trådstartaren

    Dom där locken på undersidan. Jag känner igen dom. Har haft en HP laptop för flera år sedan och det ser i stort sett likadant ut. Men vad svårt Jag hade för att få dit dom igen. Det var den laptopen Jag bytte till ssd på. 🙂

    Det kan jag tänka mig att det såg i stort sätt likadant ut, då denna jag fixade med bilderna på är från 2010 och har några år på nacken (men jag gissar på att din var lite nyare). Sen, visst kan det vara svårt att få dit en del av de där luckorna. Ibland får man ju böja lite smått på dem, böka och bråka, för att de skall komma rätt när det gäller dess snäppen. Och kanske att det dessutom var lite av fel-fabrikation (om det nu kan heta så 🙂 ) på den lucka du höll på med.

    Trådstartaren

    Tack för bilderna förresten 🙂

    Sedan när Jag hade bytt till ssd, exploderade laddaren, så Jag fick köpa en ny. Och sedan pajade tangentbordet och det gick inte att få tag på ett nytt. Så Jag skrotade den datorn, tyvärr.

    Tack tack 🙂

    Ja jösses. Och exploderande laddare. Det var otur med den datorn.

    Trådstartaren

    Ja, den small högt, fick en chock och så rök det åta helsike här inne. 🙂 Det var en i3:a med Windows 7. Och fläktarna förde en hel del oljud. Det var dvd-brännare på den också.

    Det var en kvinna som bodde här i huset som brukade komma hit på fyllan. Hon sabbade saker för mig när Jag var på dass. Fick installera om den datorn Jag hade då med xp efter hennes härjningar. Hon brukade flytta soffan. Och så trodde hon inte att Jag skulle märka det. Jag gissar på att hon kanske har hällt något på tangentbordet på laptopen också. Men nu är Jag av med henne och mina saker får vara ifred.

    Nu är det läggdags för mig. Natti Natti 🙂

    Jaha, fy! Så det kan bli, egentligen, med en transformator. Och såklart att du blev skrämd av det där, det hade jag också blivit. Jag har dock aldrig varit med om det. Men jag kan nog se det lite framför mig, och också se all den där vita elektronik-röken (som också luktar så illa).

    Tack för att du berättar om kvinnan, om du missförstår mig rätt. Det är lite intressant att få höra sådana berättelser, och liksom få en liten inblick i någon annans liv där det inte riktigt är som det skulle. Och hon hade det inte lätt inuti, vad jag förstår, stackarn. Men, så svårt att värja sig mot sådant, och liksom säga och göra de rätta sakerna, som för att hjälpa; det hade inte jag kunnat.

    Natti Natti 🙂

    Trådstartaren

    Go Mörra? 🙂

    Hur känns det idag? Är snuvan kvar? Hoppas du sover ännu, så du får vila ut. 🙂

    Jag ska iväg till sjukhuset och hämta mediciner, när Jag har kommit igång här. Men först ska Jag till Morsan och sätta den där Margeriten. Och så blir det en sväng förbi affären innan Jag åker hem.

Visar 12 inlägg - 6,757 till 6,768 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.