Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 6,109 till 6,120 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Jo, så är det här med. Men det är bra att ha sådana program på plats, utifall. Jag installerade “Ultimate Windows Tweaker” mest med tanke på att där skulle kunna finnas någon inställning för automatisk inloggning, då inte kommandot “netplwiz” kunde fixa detta (som det gick/går i W8). Men nix, där fanns inget sådant (dock en massa annat under fliken “User Accounts”). Men så stötte jag på “Autologon v3.10” från SysInternals, och detta program kunde fixa det hela. Har ännu inte spanat på ”Winaero Tweaker”, men det skall på plats hur som helst.

    Låter inget kul det där med magen.

    Trådstartaren

    Vad bra att du får någon nytta av Autologon. 🙂 Det är bra att något av programmen gör någon nytta och inte bara är där för syns skull.

    Nu väntar Jag på boendestödet. Hinner röka innan någon kommer.

    Ja, jag blev faktiskt förvånad att Autologon kunde fixa det, då det varit en del stopp för min del i W10 än så länge. Som det här med den trilskande uppdateringen, den fick jag inte ordning på, fastän jag följde fem tips. Den tillfälliga lösningen fick bli att jag pausade uppdateringar, som man kan göra. Och skjuta det hela lite på framtiden. Sen hade jag en mapp vid namn “found.000” som låg i roten på ‘C’, och som förmodat var en kvarlämna från en körning av chkdsk. Jag försökte då få bort denna mapp (och dess undermappar och deras innehållande filer), genom att under fliken Säkerhet för Egenskaperna försöka fixa med rättigheter. Men det var som förgjort allt jag gjorde, för att vara kortfattad. Sökte också efter diverse tips på Google, och försökte sen med några, men det var inget som fungerade, också för att vara kortfattad. Men, så hittade jag “Wise – Force Deleter v1.5.3.54” som faktiskt fixade det, och den litet irriterande mappen försvann. Är inte jätteförtjust i W10 än så länge 🙂

    Trådstartaren

    Jag har inte behövt mixtra så mycket med 10:an men Jag förstår att den känns jobbig. Det är sådan där skit som Jag inte bryr mig om. Inget att göra åt liksom. Det operativsystemet är bara en parentes bland alla andra Windows. Det är 18 månaders support på den versionen du använder, så det borde gå bra med uppdateringarna ett halvår till.

    Börjar känna mig bättre i magen nu. Men så kommer väl ångesten smygandes fram på eftermiddagen.

    Jo, och det är nog lite så här också, att W10 är lite av en parentes. Tycker än så länge inte om det något speciellt. Och det är ändå lite märkligt hur svårnavigerat det har fixats till när det gäller alla inställningar här och var, och liksom snurrigt. Och att det är svårt att dona med systemet fastän man är “administratör”. Nåväl 🙂 Huvudsaken med den datorn, är att “BankID på fil” är på plats.

    Gott att höra, att magen är bättre.

    Jag håller på här och tvättar lite, här uppe i lägenheten i badrummet. Har börjat att ta lite smått med kläder då och då under senare tid, istället för tvättstugan. Just nu ligger det lite i blöt med tvättmedel i handfatet. Ska strax börja handtvätta, och sen skölja ett par gånger i badkaret.

    Trådstartaren

    Fan vad tungt att tvätta på det viset. Har gjort samma sak för ett antal år sedan. Var nojig för att gå ner i källaren.

    Var nyss nere hos tanten och fick en kopp. 🙂 Ska se om Jag hittar någon film.

    Nja, det är inte så jobbigt, jag tar inte många plagg varje gång (runt fem). Sen är det lite åt det hållet här också, med någon slags noja, med det där springet som blir fram och tillbaka här mellan husen när man tvättar (och när man bokar tiden). Är oftast så väldigt obekväm när jag möter folk på det viset, på gången här utanför husen. Och när väl tiden för tvättandet är, så är det ibland det där läget när det är lite åt skogen inuti. Då är det så mycket bättre att blaska lite här uppe 🙂

    Fick förresten fixat med lödningen av ethernetkabeln: Kretskortet – OvansidanKretskortet – Undersidan ; Sen i änden av den kortare kabeln, så satte jag dit en Skarv .

    Trådstartaren

    Får säga att det där var jävligt snyggt gjort. 🙂 Snacka om återanvändning.

    Spykänslan är här igen och Jag fryser. Och så har Jag fått lite ont i lungorna. Det känns när Jag hostar. Får ge fan i att röka.

    Tackar så mycket 🙂

    Det låter lite sådär. Jo, hoppas du kan dra ned lite på ciggen.

    Trådstartaren

    Jag försöker spy upp det som är dåligt men det går inte. Skulle vilja spy färdigt innan Jag ska ta medicinerna.

    Har du tvättat färdigt? Jag gissar på att du snart ska till ICA? 🙂

    Ja, fy. Men försök att låt bli att forcera (gissar att det är bäst (men, vad vet jag)).

    Jo, det gick ganska så fort tvättandet, när det inte är så mycket. Nä, inget handlande på Ica idag 🙂

    Trådstartaren

    Imorgon är det Jag som ska tvätta. Gillar inte att gå där nere i källaren. Vet aldrig vad man stöter på för slags folk. Och så brukar det drälla av skräp, överfull soptunna mm.

    Jag behöver inte heller åka till ICA. 🙂

Visar 12 inlägg - 6,109 till 6,120 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.