Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 6,097 till 6,108 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Förresten 🙂

    Jag satt här igår och hittade “Ultimate Windows Tweaker for Windows”, och håller just nu på att få det på plats tre datorer och för W7, W8, och W10. Såg att det också fanns/finns ” Ultimate Windows Tweaker 5 for Windows 11 “, utifall det skulle vara något för dig.

    Trådstartaren

    Tack för länken 🙂 Men det programmet har Jag sedan länge. Har du provat Winaero Tweaker?

    Nu ska Jag ner till tanten och få en kopp. 🙂

    Misstänkte det 🙂

    Nä, “Winaero Tweaker” har jag inte stött på förut. Det skall jag söka efter.

    Kaffe å kaka, gott 🙂

    Trådstartaren

    Jag fick kaffe och smörgåstårta, så Jag behöver inte bekymra mig om maten idag. 🙂

    Nu ska Jag se på någon film.

    Ah, så gott med smörgåstårta 🙂 Men, så länge sedan jag åt något sådant.

    Ger mig iväg här en sväng till Ica på cykeln, och handlar 🙂

    Trådstartaren

    Köp en glass till mig? 🙂

    Väntar på boendestödet som kommer om en stund. Jag har fått nya grannar och det verkar som dom gillar att borra. Funderar på att skaffa mig en svarv och ställa här i vardagsrummet. Men det hörs inte så mycket när Jag ligger och lyssnar på radion.

    Fick du någon ordning på den där nätverkskontakten, med kabeln du skulle löda dit? 🙂

    Tyvärr ingen glass 🙂 Hann inte att se ditt inlägg, innan jag stack iväg.

    Ja, det där borrandet, med slagborrmaskin. Suck.

    Jo, jag fick bort den trasiga ethernet-porten (och modem-porten). Men av någon anledning så släppte inte de fyra lödningarna på undersidan av kretskortet som höll det yttre plåthöljet kring portarna, fastän jag så småningom klippte itu det och böjde upp det på var sida så att jag hade större möjlighet att dra med fingrarna samtidigt som jag värmde med lödkolven. Det fick då bli att jag klippte bort de bägge portarna med en mindre avbitare, bit för bit. Denna plast som ganska så lätt gick att klippa i, och som nästan smulades sönder vid några tillfällen. Klippte sen också bort de ituklippta plåtbitarna. Sen fick jag värmt med lödkolven på undersidan för de bägge lys-dioderna för den nu borttagna etherneporten som nu stack rätt upp i sina kontaktben, så att jag fick bort dem. Sen, fick jag bort de åtta piggarna i de åtta hålen för själva anslutningarna till ett nätverk. Dessa piggar som hade gått av mestadels. Men fyra av dem gick att hålla en bit i med en näbbtång samtidigt som jag värmde med lödkolven på undersidan. De andra fyra blev det lite pill med, då de mer eller mindre hade böjts av i höjd med kretskortet på ovansidan. Men till slut, och med hjälp av tennsugen, så fick jag bort även dessa. Och jag fick sen också åtta hål mer eller mindre klara att löda fast en ethernetkabel i, då jag värmde från ovansidan och hade tennsugen på undersidan. Och det är då fortsatt lovande 🙂

    Go Mörra 🙂

    Hoppas natten har varit hyggligt god. Här har det varit ok.

    Sitter här med kaffet. Ska fixa lite med “filer och mappar”. Ska också spana på “Winaero Tweaker”, som du tipsade om och som jag hittade till under gårdagen; har dock inte hämtat hem det ännu.

    Trådstartaren

    Go sen Mörra 🙂

    Du har visst hunnit med en hel del medan Jag har försökt att sova? Vaknade mitt i natten och ville spy. Men det kom inget så Jag tog en cigg istället och väntade på att känslan skulle gå över.

     

    Nja, inte så jättemycket 🙂 Har i alla fall fått hämtat hem installationsprogrammet för “Winaero Tweaker”, och skall spana på det snart.

    Ja, usch, det där lät inget vidare. Och så blev sömnen en del störd då också. Gissar på att du känner dig en del trött.

    Trådstartaren

    Det är bara ett bland många sådana program. Och det är bara några få av inställningarna Jag använder.

    Jag får sitta här och vänta på att magen ska rätta till sig. Har ingen aning om det är smitta eller om det var smörgåstårtan Jag åt igår. Nött e de. 🙂

Visar 12 inlägg - 6,097 till 6,108 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.