Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 6,085 till 6,096 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Det låter bra. Och, jag förstår. Natti Natti 🙂

    Go Mörra 🙂

    Hoppas natten varit hyggligt ok. Här har det varit ganska så bra inatt.

    Har druckit lite kaffe. Ska få fixat med lite “filer och mappar” som ligger som på hög.

    Trådstartaren

    Go Mörra 🙂

    Fick sova ända till 8:00 tiden. Sedan tog det ett tag med kaffet. Har inte haft så bråttom med något ännu. Tar det bara lugnt. Ska duscha så Jag blir ren och fin.

    Vad bra att det har varit bra inatt. 🙂

    Gott att det inte blev så tidigt för dig idag, som du vaknade. Och, jättebra att du tar det lugnt.

    Trådstartaren

    Jag sitter på tork. 🙂

    Var inne på banken och fick se att Jag hade köpt Spotify för 109 kr i tre månader. Och Jag har bara ett svagt minne av att Jag hade gjort det. Det är sådana där nattliga köp Jag gör ibland som Jag inte minns dagen efter.

    Vad skruvar du med? 🙂

    Lite slags olyckligt det där. Fast så länge det inte handlar om några större utgifter, bara. Men, passa på nu och hämta hem bra musik med den så mycket bättre ljud-kvaliteteten 🙂

    Jag har nyss suttit här och skruvat isär fyra stycken, mindre och enkla, och dylika, nätverks-switchar. Bara för att jag fick tag på en femte dylik, och ville avgöra om det var/är en v1 eller v2, då jag skulle fixa en mapp för den. Jag fixade då med ett gäng nya bilder på de tidigare switcharnas kretskort, för att se dess beteckningar, och som lades i deras mappar. Och, en del av noterade i tillhörande txt-filer. Ett typiskt hållapåande här hos mig 🙂

    Skruvade också isär den andra av de två dylika docknings-stationerna igår, och fick ihop den igen så småningom. Sen skruvade jag isär den första, den med den trasiga nätverks-anslutningen. då jag tänkte se om det var möjligt att kunna få bort hela den del med den trasiga ethernet-porten och den förmodat fungerande modem-porten, för att sen kunna löda dit en ethernetkabel direkt på kretskortet. Och det verkade vara så, att det skulle kunna gå. Måste dock först ta reda på vilka stift som har motsvarande lödningar på kretskortet, och sen försöka hålla reda på det efter det att jag förhoppningsvis fått bort den där trasiga porten. Fortsätter nog med detta senare idag.

    Trådstartaren

    Oj, det låter avancerat. Och ja, hoppas du får bort den trasiga porten? 🙂

    Jag sitter här och funderar på vad det blir för mat. Känner mig ganska fantasilös. Har inga idéer om något.

    Ja, det är det nog, hyggligt avancerat. Och frågan är om jag lyckas. Men det kändes lite slags sorgligt att en såpass viktig del hos docknings-stationen inte fanns, och jag kände att det nästan kunde kvitta med den då. Så, det blir lite på vinst eller förlust som jag försöker. Förmodligen på förlust 🙂

    Känner igen den där känslan, av att känna sig så där slags tom. Gissar att det har lite att göra med att det är en del ont om pengar, också.

    Här skall det strax bli fiskbullar i hummersås, och pasta. Och två kokta ägg till. Hyggligt gott, faktiskt 🙂

    Trådstartaren

    Va? Inte korv och potatis? Har du blivit sjuk? 🙂 🙂 🙂

    Jag ska sätta mig och kolla efter fonder att söka. Men Jag får nog räkna med att bara köpa mat några månader till. Man får räkna lite negativt. Och skulle Jag bli beviljad något fondmedel räknas det som positivt.

    Har änna blivit lite trött på korv och potatis 🙂

    Hoppas innerligt att du hittar något, som ger något.

    Trådstartaren

    Korv och potatis, det som är så gött? 🙂 🙂 🙂

    Jag har letat lite nu och Jag kan ansöka om 10 dagar. Men Jag kan börja samla i hopa hyreslapp, deklaration mm.

    Jodå 🙂 Och jag har fortsatt ett gäng korvar liggandes i kylen, och potatis.

    Ja, gött, jag håller tummarna.

Visar 12 inlägg - 6,085 till 6,096 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.