Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 5,977 till 5,988 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Trådstartaren

    Är fortfarande inte bra i skallen. Hör ljudet från datorerna. Men dom är avstängda. Ingen ström på. Går runt överallt och undrar vad det är som låter.

    Har du någon ny dator du håller på med? 🙂

    Inge vidare, det där med skallen, förstår jag. Och med att höra ljud som förmodligen är inifrån. Undrar, dock, om det kan vara så att det kan bero också på att du sovit lite för dåligt under ett tag.

    Nja, inte direkt. Det är mest med denna “Dell Inspiron 3551”, eller rättare sagt W10. Och nu håller jag på med den där trilskandes uppdateringen till W10, som visats där under “Windows Update” under inställningarna. Den har gång på gång installerats, och det har sen påtalats att det måste startas om. Men varje gång har det misslyckats, sades det. Och, detta har då skett automatiskt, runt fem gånger under ett antal dagar nu (en vecka kanske). Och felkoden som getts, har varit (och är) “0x8007010b”. Sen konstigt nog att man inte kan välja om denna uppdatering skall fortsätta hålla på, och konstigt nog att systemet själv inte fattat läget. Har nu hittat till en sida med diverse tips, som jag skall testa med.

    Trådstartaren

    Vilket jobbigt fel. Det tycks vara en hel del jobb för att fixa det. Hoppas du får någon ordning på det? 🙂

    Ja, det är lite märkligt att det är gjort så, att det gång på gång skall installeras något som varje gång misslyckas och kräver en omstart. I W7 kunde man i alla fall välja att bocka bort en sådan uppdatering. Har just kört Windows egna felsöknings-funktion, som efter ett jättetag sade att “några ändringar i systemet” hade gjorts, vilket lät lovande. Men sen var det samma sak igen, med uppdateringen. Nu är det på gång några system-kommandon som jag läst lite tips om, att testa med.

    Trådstartaren

    Jag såg också att det var ett gäng kommandon man skulle skriva. Vilket jävla jobb. Men lättare än Linux. 🙂

    Är det en original-disk på den datorn? En sådan där med återställnings-partition? Fabriksåterställning tänker Jag på.

    Ja 🙂 Och så behövs det fixas med administratörs-rättigheter för att köra dem, fastän jag är inloggad som administratör. Men det var bara att gå in under Egenskaperna för min CMD-genväg (till ett kommando-fönster) på Skrivbordet, och bocka för. Testade ganska så nyss med “sfc /scannow”. Men då har denna jäddra uppdatering försökt att komma på plats igen och vill att systemet skall startas om, vilket också sfc påpekade. Och uppdateringen misslyckades igen att komma på plats. Sicket snurr 🙂

    Glömde din andra fråga 🙂 Jag vet inte ännu om något sådant som återställnings-partition. Du vet, W10 är ju helt nytt för mig. Tror dock inte att det är någon originaldisk, och jag tror inte att W10 var på denna dator från början (förmodat W7, eller W8).

    Trådstartaren

    Jösses vilket snurr det blev. 🙂

    Där i inställningar vid Windowsupdate. Under eller över, kommer inte riktigt ihåg. Där ska finnas funktioner för att återställa systemet. Även att starta om med ett usb-minne.

    Jag kan titta efter imorgon hur det ska vara när skallen kanske har klarnat till lite. 🙂

    Tack så mycket. Men, det är nog inte så aktuellt ännu, med att försöka med någon återställning.

    Trådstartaren

    Hoppas du fixar det ändå då?

    Nu går Jag och lägger mig. Natti Natti 🙂

    Jo, jag skall forska vidare 🙂 Sen, kommandot “sfc /scannow” hittade inga fel; vilket på sätt och vis var bra, men inte när det gäller den trilskande uppdateringen.

    Natti Natti 🙂

    Trådstartaren

    Go Mörra? 🙂 Lite sent kanske? 🙂

    Jag är fortfarande inte bra i skallen. Har sovit väldig länge. Åt precis frukost.

    Hoppas det är bra med dig? 🙂

Visar 12 inlägg - 5,977 till 5,988 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.