Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 5,113 till 5,124 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Trådstartaren

    Hoppas du får sova riktigt gött. Natti Natti 🙂

    Uppe igen, sedan en timme ungefär. Somnade till ganska så snabbt, och sov ett par timmar. Men låg sen ganska så länge i någon slags halvslummer. Hade svårt att komma upp, och var görtrött. Plockade sen med lite smått här i lägenheten. Sitter här nu med kaffe, och ska fixa lite med “filer och mappar”.

    Vad donar du med?

    Trådstartaren

    Jag tog mig en sväng ner på stan och handlade lite. Sedan fastnade Jag med en enkät. Blev precis klar med det.

    XP-datorn får vila sig en stund till. Det blir för sent att mixtra med den nu. Funderar på att plocka isär den och kolla igenom allt en gång till.

    Det låter bra 🙂 Handlat, och fått fixat med lite extra pengar.

    Jo, det tycker jag låter som en god idé, framöver. Kanske också om du skulle gå över moderkortet på både över- och under-sida med en pensel med långa spröt, och borsta lite försiktigt; tänker att det skulle kunna vara så att där sitter något litet bös någonstans (som exempelvis en sådan där mycket liten metallbit från någon skruv som råkat fastna mellan två sådana där görsmå chip-ben, som stör och skapar oreda för något strömflöde).

    Trådstartaren

    Jag har en hel hög enkäter som väntar fick Jag se. 🙂

    Och så ligger alla kablar i en enda röra. Ska ta en bild på det när Jag har flyttat ut datorn i köket. Du kommer att skratta. 🙂 Det ser för jävligt ut alltså.

    Jo, jättesmart det där, med enkäterna 🙂

    Nejdå, inte kommer jag att skratta.

    Sen som en parentes… Nämnde häromdagarna om “Mother’s Finest”, som jag lyssnade på en del under mina yngre år, som jag såg några låtar med på Spotify och fick lite av nostalgi. Och det blev häromdagen att jag hittade dem på Spotify. Fick då se att det hade gjorts en hel del med plattor, och det mesta var inte mycket för min del. De plattor som jag hade i min samling var “Another Mother Further (1977)” (med främst låten “Truth’ll Set You Free”) och “Iron Age (1981)” (med främst låtarna “Evolution” och “Time”). Dessa plattor som då egentligen var “musik-tipset”.

    Trådstartaren

    Jo, såg att det fanns cd med Mother’s Finest på Ginza. Har inte köpt någon ännu bara. Fast Jag kan ju installera Spotify igen. 🙂 Jag är lite trög ibland bara.

    Jo, gör det, installera Spotify igen 🙂 De där låtarna jag nämnde är riktigt trevliga melodier 🙂

    En annan trevlig melodi jag kom att tänka på är ” Heart – Barracuda (1977) “, som också väcker en hel del av god nostalgi.

    Trådstartaren

    Får lyssna på det någon dag framöver. Tack för tipset 🙂 Men nu fastnar Jag med allt möjligt annat.

    Tack tack 🙂 Jo, jag vet. Och det är långt ifrån alltid som man känner för att lyssna på musik.

    Trådstartaren

    Men Jag kände igen låten på videon du länkade till. 🙂

    Snart är det dags för mediciner som vanligt. Ibland känns det som om att sova är det bästa Jag vet.

    Jo, jag tror att den där låten fortsatt är någon ganska så stor slags hit.

    Ja, jag tror att jag förstår.

Visar 12 inlägg - 5,113 till 5,124 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.