Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 5,077 till 5,088 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Det var nog ett litet fel ord att använda, “korrekt”. Är lite frustrerad efter allt hållapåande, och liksom trött i huvudet 🙂 Det som är problemet är en förmodad ActiveX-kontrol som visar lite info om de portar som används på brandväggen, på första-sidan där i gränssnittet för brandväggen. Den är egentligen inte nödvändig, men jag vill kunna se den, och om inte den visas så kanske det visar sig bli problem på andra sidor (med dessa ändlösa inställningar, som jag fattar en bråkdel av). Tjötet om certifikat som har gått ut, det verkar jag ha fått bukt med hyggligt. Det jag har gjort nyss är att jag tog mig till oldversion.com för att där hämta hem den senaste versionen av “Flash Player”. Tänkte sen starta upp installationsprogrammet där på XP-64-datorn, för att se hur det kan gå, och om det går. Men först vila huvudet lite 🙂

    Natti Natti 🙂

    Uppe igen sedan ett litet tag.

    Hur gick det, hittade du några bra erbjudanden på Willys?

    Trådstartaren

    Jag har inte varit ute idag. Får ta en sväng till Willys imorgon kanske, och köpa kaffebröd. 🙂

    Den där brandväggen verkar inte vara så mycket att ha. Lägg inte ner massa tid i onödan på den. Är den för gammal så är den.

    Jo, jag håller med. Och, så mycket sådant gammalt jag har liggandes, som jag köpt som dyra containerfynd. Men ändå håller jag på, och blir både frustrerad och uppstressad. Jag skulle egentligen tagit alla de pengarna och köpt nytt istället.

    Trådstartaren

    Jag har varit så dålig i nerverna hela dagen bara för att Jag vaknade för tidigt. Och ångesten blir bara värre och värre. Har tagit några tabletter men dom här ångestattackerna är tuffa. Jag bara väntar på att boendestödet har varit här innan Jag kan vila.

    Jag har haft liknande problem för längesedan. Men det var inte datorer utan det var gamla stereo, video och radioapparater och sådant. Hade hela lägenheten full. 🙂 Men det kunde Jag inte ta med mig när Jag flyttade hit, så det är borta.

    Ja, usch, jag tror jag förstår.

    Jo, och så mycket som jag hivade då jag i min tur flyttade hit. Vissa datorer som jag för den delen ångrar ganska så djupt att jag gjorde mig av med. Men, det handlar väl om ett intresse i grund och botten, och att man har ett behov av att försöka bemästra.

    Fick nyss installerad den där “Adobe Flash player”, förresten. Och nu blev allt bra. Jag började misstänka detta mer och mer, att hade jag verkligen denna “Flash player” installerad för IE8. Så enkelt var det då, egentligen, med andra ord 🙂

    Trådstartaren

    Grattis 🙂 Då är brandväggen som den ska då?

    Tackar 🙂 Jo, allt verkar kunna visas ok nu. Ville så gärna använda denna XP-64 istället för den andra XP-32, då det är en del skillnad i system-resurser (främst RAM och CPU). Och när jag spanade ikring på sidorna i brandväggen på XP-32-datorn så blev det mer och mer segt och till slut tog det en väldigt tid att få fram en ny sida, vad nu det handlade om. XP-32-datorn tänkte jag nu då istället ha innan brandväggen, som i mina försök att försöka labba lite och försöka bli lite klokare på detta med brandväggar.

    Trådstartaren

    Vad bra 🙂

    Går och lägger mig nu. Boendestödet har varit här. Natti Natti 🙂

    Jo 🙂

    Natti Natti 🙂

    Go Mörra 🙂

    Hoppas du sovit ok, och känner dig hyggligt ok.

    Sitter här och äter nu. Sen tänkte jag lägga mig.

    Trådstartaren

    Go Mörra 🙂

    Ja, det är bättre än igår. Hade lite hallucinationer i morse men det är borta nu. Och den rosa elefanten stå på balkongen som vanligt. Har ingen snus heller. Vet inte hur Jag ska klara dagen. 🙂

Visar 12 inlägg - 5,077 till 5,088 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.