Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 4,981 till 4,992 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Trådstartaren

    Har du också kvällsmediciner? Jag gissar på att du är glad för den nya lönen? Jag har bara köpt en sak för pengarna än så länge och det var skarven som kostade 50 kr. Får se om ett par månader om det går att spara som Jag hade tänkt. Du får också lön om 30 dagar. 🙂

    Nej, det har jag inte. Det enda jag har är att jag tar en halv Sertralin (en hel är 50mg), som jag dessutom naggar lite (så det är nästan en halv halv).

    Jadå, det är jag allt. Fast kanske mer tacksam. Och precis, det hoppas jag också, att det går att spara som man tänkt. Det dumma är väl att man nu istället kanske kan tänka att man har lite mer att röra sig med, och faller till föga ändå. Men bara det går bra en månad, och man ser att det blir mer över, och får den goda känslan av att lägga pengar på hög, då går det nog också bra framöver. Men det är nog viktigt också att ha ett mål med sparandet, som också handlar om att man har chans att få det bättre (även inombords).

    Trådstartaren

    Det ökar tryggheten. Man slipper oroa sig för att bli utan mat vissa månader. Och Jag har inte rört själva lönen ännu. Har precis 3000 kr kvar av fondpengarna som Jag förvarar i mitt kassaskrin. Det räcker till mat hela månaden plus någon kabel eller kontakt Jag kanske behöver. 🙂

    Den där tabletten ska man ta den dosen du har första veckan. Sedan en hel tablett om dagen Länk 🙂

    Det låter bra. Sen gör det gott också att ta fram de pengar man sparat, och räkna dem ibland 🙂

    Tack för länken! Jo, jag vet. Och jäddrar så dålig jag blev när jag började, en vecka ungefär. Sen var jag nog uppe i en och en halv tablett, som mest, vill jag minnas.

    Trådstartaren

    Jag har pengar och en medicin som inte tål ljus i kassaskrinet. Öppnar den bara i ett rött svagt sken från en rgb-lampa. Levomepromazine heter den tabletten. Dom slutade sälja nozinan så Jag fick den istället. Jag tror Jag har 11 olika sorters tabletter och några av dom ska man ta vid flera tillfällen.

    Nu ska Jag sova. Natti Natti 🙂

    Oj, så konstigt, med den där medicinen som du måste ha ett svagt rött sken när du tar fram. Men också intressant. Ska ta och spana lite på nätet 🙂

    Natti Natti 🙂

    Go Mörra 🙂

    Lade mig vid tio-tiden igår, lite sådär “för skoj skull”. Men var uppe sen igen efter en och en halv timme. Har hållt på att plocka med lite diverse här i lägenheten, sedan dess. Sitter här och äter nu. Sen tänkte jag lägga mig igen.

    Hoppas att du har haft en bra natt, och att du känner dig lite bättre idag.

    Trådstartaren

    Go Mörra 🙂

    Jag tar med mig ångesten till sjukhuset. Mår som bäst när Jag sover. Under den vakna tiden är Jag nervös och mår dåligt. Vet inte hur Jag ska komma ur denna onda cirkel.

    Hoppas du får sova även om det är på dagen. 🙂

    Uppe igen, sedan en timme tillbaka ungefär. Det blev ganska så många timmar där i sängen, med mycket av sömn, men också en hel del av halvsovande och tillvaknanden.

    Antar att du är iväg vid tillfället?

    Trådstartaren

    God Morgon igen 🙂

    Har precis kommit hem och ska precis äta ost&BaconKorv med bröd. Pratade med sköterskan och hon ville skicka mig till psykos-avdelningen. Får se hur det hela utvecklar sig.

    Jo, precis, det återstår att se hur det hela utvecklar sig. Men det är i alla fall liksom en motåtgärd, och det är en bra sak i rätt riktning.

    Trådstartaren

    Nu ska Jag bara diska stekpannan. Sedan sitter Jag här för mig själv och vet inte vad Jag ska göra. Datorerna är inte på. Boendestödet ringer ikväll, tror Jag. Kan bara vänta. Vågar inte föra något oväsen med stereon. Vill inte att någon ska märka att Jag är hemma.

Visar 12 inlägg - 4,981 till 4,992 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.