Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 4,933 till 4,944 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Jag förstår, mest då med tanke på att få i dig mycket vätska för medicinernas skull.

    Trådstartaren

    Ja, Jag dricker och springer på dass hela dagarna. Man ska göra det för njurarnas skull har Jag hört. Nu ska Jag ha i mig en tallrik gröt också. 🙂

    Har nyss ätit här. Tänkte lägga mig ett tag.

    Trådstartaren

    Jag har spring i benen ännu. Ska gå ut om en stund. Natti Natti 🙂

    Sitter här igen, med lite kaffe. Sov nästan fem timmar i sträck. Sen kom jag igång med att löda på en annan kontakt på en transformator till en switch.

    Hur har det gått för dig med springet i benen?

    Trådstartaren

    God Morgon 🙂 ha ha 🙂

    Jag gick långt ut i skogen. Och då blev Jag så trött att det var jobbigt att ta sig hem igen. Gjorde potatisgratäng med falukorv i ugnen när Jag kom hem. Datorerna har fått vara ifred idag. Och imorgon är det tvättdag. Så då får Jag slita med det hela eftermiddagen.

    Löda på en annan kontakt till en switch, det låter spännande. 🙂

    Jo, det blev egentligen inte mycket till sömn inatt 🙂

    Det är gott ute i skogen, i alla fall.

    Nja, fast det blev bra, med lödningen av kontakten för transformatorn. Köpte mig ju fyra enklare åtta-portars gigabit-switchar här om dagen, men det var bara två transformatorer med. Varav den ena hade helt fel värden. Letade då fram tre trafon här hemma, men en av dem hade fel kontakt.

    Köpte mig nyss en “ZyXEL ZyWALL USG100”, en brandvägg, på Tradera. Den hade nyligen lagts ut med ett startbud på tjugofem kronor, och med ett köp-nu-pris på hundra kronor. Och jag kunde inte låta bli. Suck 🙂 Fast, det har heller inte blivit speciellt mycket av annat inköp denna månaden, och jag har lyckats släppa en massa bröte där på Tradera som jag förmodligen annars hade köpt.

    Trådstartaren

    Har aldrig hört talas om någon sådan brandvägg innan. Hur funkar den rent praktiskt? Är det något som kopplas till nätverket?

    När Jag var ute i skogen fick Jag syn på ett mystiskt tält. Det var uppsatt ca 100-200 meter från stigen Jag gick på. Men Jag vågade mig inte fram. Tänkte, vem kan tälta så här mitt i vintern?

    Jadu, det är lite frågan det. Har köpt mig en hel del av just sådana brandväggar genom åren, men det är inte många av dem som jag har använt mig av, eller testat skarpt. Mycket då på grund av att de är för gamla, och oftast tillhörande interna licenser och uppdateringar har sedan länge slutat att gälla. Det har lite som vanligt då bara blivit att jag plockat isär dem, sett över och gjort rent. Sen anslutit dem och startat upp dem, och tagit mig in i dess gränssnitt och spanat igenom alla menyer. Sen, har jag lagt undan dem igen, allt som oftast, men med tanken att jag skall komma igång med donandet framöver någon gång. Och det blir väl lite samma sak även med denna, nyss inköpta brandvägg. Å andra sidan, så är detta en bra mycket nyare variant än de flesta andra jag har, och med gigabit-portar, så den är liksom mer aktuell. Men, alltså, mellan hemmanätverket och Internet, skall de vara, dessa. Sen, i ärlighetens namn, jag kan inte speciellt mycket om det hela heller. Men, det är också lite tanken med alla brandväggar, att jag skall lära mig.

    Ja, vem tältar sådär mitt i vintern; någon stackare kanske som håller sig undan, eller som inte har något hem. Eller, kanske någon unge som bara hittat ett tält och ställt upp det, för att sen glömma bort det.

    Trådstartaren

    En onödig pryl med andra ord, om du bara ska lägga undan den.

    Jag tänkte också på att det kunde bo någon hemlös där. Kanske med kniv. Blev lite nojig och skyndade mig därifrån.

    Har tagit medicinen lite tidigare ikväll också. Går och lägger mig nu. Natti Natti 🙂

    Jo, jag håller med.

    Ja, jag hade nog också skyndat mig därifrån; vem vet. liksom.

    Natti Natti 🙂

    Trådstartaren

    Go Mörra? 🙂

    Har vaknat till liv nu efter fyra koppar kaffe. Nerverna verkar ok. Och imorgon är det lön. Övermorgon för dig. Men Jag behöver inte handla något ännu. Har en del mat i frysen, så Jag klarar mig en stund till.

    Hur har du det då? Jag gissar på att du somnade med din brandvägg? 🙂

Visar 12 inlägg - 4,933 till 4,944 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.