Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 3,937 till 3,948 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Trådstartaren

    Jag får fortsätta med den datorn i morgon kanske. Har stängt av den nu. Men Jag ska hålla dig uppdaterad om vad Jag kommer fram till. Det dumma är att man måste logga in när man har installerat om den. Och hur Jag ska komma runt det vet Jag inte riktigt ännu. 🙂

    Precis, lite den där känslan av att det hela är lite låst, och att man är lite låst; känner en del så när det gäller W8, i alla fall.

    Trådstartaren

    Jag ska ordna det med hjälp av nätverkskabeln. För då slipper Jag skriva lösenord till routern. Jag vill inte att något om mig ska finnas i datorn. Jag kanske ger bort den till en fattig stackare som har boendestöd och goodman. 🙂

    Det där var/är en riktigt fin tanke, att ge bort den laptopen till en väl behövande. Men, ska du inte behålla den istället, och ha som reserv/PlanB/testdator?

    Trådstartaren

    Det var bara en tanke Jag fick. Datorn står i köket och Jag får flytta på den hela tiden. Tänker att den inte kommer att bli så mycket använd. Och via Windowsupdate får man irriterande meddelanden om att datorn inte klarar Windows 11. Och så har Jag ju Windows 10 på den stora datorn ifall Jag vill pyssla med det.

    Känner att medicinen verkar nu och inte lite heller. 🙂 Dags för lite vila som vanligt.

    Jo, jag förstår. Natti Natti 🙂

    Go Mörra 🙂

    Har lite som vanligt varit uppe ett längre tag redan.

    Hade ingen speciellt bra dag igår, och hade allt för svårt att få till något att skriva på morronen/förmiddagen. Det är ganska så skakigt idag också, än så länge, och jag försöker att ta det så lugnt som jag bara kan. Ska i alla fall förhoppningsvis få tvättat senare idag (19-22), vilket är väl behövligt.

    Hoppas du har sovit bra, och känner dig ok.

    Trådstartaren

    Go Mörra 🙂

    Jag har varit uppe och druckit kaffe. Ska strax ta min medicin. Och Jag fick sova ganska bra inatt. Nu är det snart dags för Julstjärnan. Har sett att en del har tjuvstartat med Julen. Och så har Jag en granne som kör Jul året runt. En som jobbar och hatar mig för att Jag är pensionär.

    Det var bra, att du fick sovit ganska så bra.

    Jo, det kan jag tänka mig, att en del har tjuvstartat lite. Här har jag sett att det börjat dyka upp lite julbelysningar här och var.

    Låter lite sådär med din granne. Men vad han förmodligen inte tänker på, eller förstår, är att det finns anledningar till att man är förtidspensionär (han förstår i och för sig säkert en hel del, men inte tillräckligt). Och frågan är om han skulle vilja ha de “anledningarna”, istället för att ta sig till jobbet; det tror inte jag.

    Sitter här och äter nu. Sen tänkte jag lägga mig igen.

    Trådstartaren

    Jag ser att du mår ganska dåligt. Vet inte vad Jag ska svara på det idag. Men Jag hoppas du blir bättre i eftermiddag när du har sovit.

    Natti Natti 🙂

    Trådstartaren

    Grafikkortet har kommit. Och det ser väldigt fint ut. Inte ett dammkorn. Men det är två 6-pin på den. Så Jag kan inte testa det idag. Får beställa en kabel först.

    Har varit ute och åkt buss två gånger idag igen. Fick köpt mig en ny Julstjärna på Clas Ohlson, för den gamla gick sönder. Och så har Jag haft boendestöd. Dom kommer en gång till ikväll.

    Hoppas du mår bättre nu. 🙂

    Uppe igen, sedan ett litet tag.

    Det låter bra, med nya grafik-kortet. Och gissningsvis kommer det också från en seriös säljare, och är väl fungerande.

    Synd att den gamla Julstjärnan gick sönder.

Visar 12 inlägg - 3,937 till 3,948 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.