Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 3,037 till 3,048 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Uppe igen. Ska snart ge mig iväg igen för att hämta ännu ett paket som kommit.

    Trådstartaren

    Ännu mer paket. 🙂 Jag känner igen mig. he he 🙂

    Det tar mycket längre tid att hämta och konfigurera program än vad det tar att installera. Mycket jobb med lösenorden och allt.

    Hemma igen, sedan ett litet tag. Passade på att handla lite också.

    Jo, jag vet, allt det där småfixandet med mycket.

    Trådstartaren

    Det är gött att vara online igen. 🙂 Sitter här med någon film från Amazon Prime, som Jag inte vet vad den handlar om. Bara ljudet gör att Jag inte känner mig så ensam.

    Ja, så gött att det ordnade upp sig, och ganska så smidigt. Och så bra att det nu är en fräsch SSD med så mycket bättre teknik (vad jag förstår, av det lilla jag vet).

    Jo, ensamheten.

    Sitter här och fixar med dokumentation för nya skärmen. Har nyligen hittat ett gäng pdf-dokument på en sida hos NEC.

    Trådstartaren

    Så bra att det går att hitta info om skärmen. 🙂 Datorn kom ihåg hur Jag hade ställt in skärmarna till och med. Det finns så mycket info om en på nätet hos Microsoft.

    Jo. Men ofta kan det vara ganska så svårt, när det gäller såpass här gamla grejer. Och ibland går det inte alls. Men, då brukar jag ta mig till WaybackMachine och brukar i alla fall få fixat med en skärmdump på en gammal produkt-sida. Och, ibland har jag också tur att kunna få tag på en manual eller ett datablad där hos WaybackMachine, men det är väldigt sällan som de har lagrat hämtningsbara filer.

    Ja, det kan jag tänka mig, att där är en massa lagrat hos Microsoft. Men förhoppningsvis är det mestadels sådant som bara du har användning av, som det där med inställningarna av skärmarna. Tycker det är lite slags otäckt det där dock. Inte för att jag bryr mig speciellt om det där med integritet, men jag får en känsla av man inte längre äger sin dator (eller rättare sagt operativet). Får den där känslan varje gång jag startar upp min W8-dator och donar lite smått, men aldrig här i gamla W7.

    Trådstartaren

    Dom får gärna övervaka mig. Jag är en ärlig människa och har inget olagligt för mig. 🙂

    Kunde inte låta bli att köpa en spelkontroll på Tradera. Jag ska ha den till xp-datorn, där Jag har Ultimate Doom, Doom2 och Final Doom. Det var väldigt längesedan Jag spelade dom spelen. Och nya klarar Jag inte av. Tycker det är roligt att utforska 3D-världen i datorn med dom gamla spelen. Minnen från Windows 95. 🙂

    Nja, inte gärna 🙂 Men det är mer eller mindre ofrånkomligt, det där med övervakning, när man sitter så här framför datorn och är online.

    Det tycker jag var bra gjort, att köpa den där spelkontrollen (gissar att det är en äldre Joystick). Och jag tror att jag förstår den där lite häftiga känslan av att spana runt i sådana där 3D-världar. Men jag har faktiskt aldrig hållt på med något sådant, så jag vet egentligen inget om det. Den enda gången var när jag köpte min första 486’a; då hade de som satte ihop den och fixat med operativet även lagt dit någon form av spel, och jag vill minnas att jag satt en liten stund där hemma och tog mig ikring bland enklare stenväggar i en 3D-miljö. Men ganska så snart skruvade jag istället ned denna min nya dator, och fixade dit operativet på nytt, som för att lära mig. Och då försvann även detta spel. Men som sagt, jag tror jag förstår den där lite värdefulla känslan av att utforska i en sådan 3D-värld, och sådant där är värdefullt.

    Trådstartaren

    Doom var det första 3D-spelet som fanns, tror Jag. Från ID Soft. Men det var inte så länge Jag brukade sitta med det. Urusel grafik men ändå tycker Jag det är roligt. Annars duger det med Monopol och sådana där små spel till mig.

    Jag råkade installera om datorn en gång för ett bra tag sedan, när Jag hade Windows 7. Alla skrivbordsbakgrunder och psd-filer var borta. Körde Recuva bara för skojs skull och Jag fick tillbaks mina bilder men med andra filnamn. Sedan låg dom där mapparna på hårddisken, tills Jag för några dagar sedan bytte namn på dom i xp-datorn. Jag kallade dom Bild(1) Bild(2) osv. Så Jag tänkte Jag skulle byta namn på samma bilder i dom andra datorerna med. Men det behövdes inte. Dom hette redan Bild(1) Bild(2) osv Hur det har flyttat sig från xp vet Jag inte. Väldigt mystiskt i alla fall. 🙂

    Ja, jag håller med, det där lät/låter mystiskt. Och lite otäckt; kan det vara så att det lagrats info om dina filer och mappar och dess namngivningar och var du har lagrat kopior på dem, någonstans på någon Microsoft-server någonstans, och byter du namn på en kopia i W10 (som vad jag förstår installerades över W7) så byts även namnet på en annan kopia där i XP-datorn. Det kanske till och med är så att de inte ens ligger fysiskt där på hårddiskarna, utan att det är pekare till originalen liggandes hos Microsoft. Dumt att gissa så här, när jag inte har en aning, men jag kan inte låta bli. Men jag håller som sagt med, mystiskt är ordet.

    Trådstartaren

    Jag har samma nätverk överallt. Det är precis som när Jag försökte installera Office 2010 på xp-datorn. Då kom det upp en ruta om att Jag redan har ett nyare Office. Men Jag har bara Windowsbrandväggen i xp-datorn. Något mystiskt är det.

    Nu ska Jag sova. Natti Natti 🙂

Visar 12 inlägg - 3,037 till 3,048 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.