Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 2,581 till 2,592 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Trådstartaren

    Nu har Jag fått i mig en tallrik risgrynsgröt. Får ta en sväng in i badrummet för rengöring, så kanske det känns bättre sedan. Men Jag är yr i skallen. Kan liksom inte stå på benen. Får sitta här några minuter till.

    Ja, en sanering/rengöring får det bli här med idag, senare.

    Trådstartaren

    Nu sitter Jag på tork. Gött att få det avklarat. 🙂

    Ska du greja med cykeln idag?

    Ursäkta mig, för ett alldeles för sent svar. Du förstår, det blev att jag kom igång här, med cykel-donandet. Och det blev inte att jag gick hit till datorn för att jag var så skitig om händerna (gammal svartnad olja, främst). Har nyligen tvättat av mig, sen dammsugit och torkat (för att hålla undan allt bös som blir). Nu sitter jag här och äter. Sen skall jag lägga mig ett par timmar. Sen, blir det en sanering här med.

    Trådstartaren

    Inget att be om ursäkt för. 🙂

    Jag får inte ihop en Molex-kontakt. Är för svag i händerna. Försöker med polygrip, men det går inte. Den vägrar. Vet inte vad Jag ska göra åt det. Jag är helt enkelt för svag.

    Tack 🙂

    Jo, de där kan vara ganska så bökiga att få ihop, de där strömkontakterna. Är det så att du skall ha ihop en hane och en hona? I så fall så kan det vara något av stiften som inte sitter helt rakt. Och ibland får jag vicka och vrida på både kablar och kontakter ett tag, samtidigt som jag trycker som för att få ihop dem, innan de till slut vill gå ihop.

    Trådstartaren

    Jag vet inte om den sitter ordentligt. Fick ta en matpaus, pyttipanna med rödbetor och stekt ägg. 🙂 Får se om det är någon ström i kablarna. Annars har Jag gjort fel. Jag har alltid varit svag i fingrarna. Klarar inte av att öppna en vanlig förpackning. Använder oftast polygripen till sådant. Det är en ren och fin polygrip, som Jag bara använder i köket.

    Nu blir inte kabeldragningen så snygg. Dom är inte tillräckligt långa för att kunna ha på baksidan av datorn. Men om Jag får det att funka, duger det åt mig.

    Uppe igen.

    Var det en sådan där Molex-Y-splitt du satte dit?

    Ska ta och fixa med en sanering här.

    Trådstartaren

    Ja, en y-splitt. Är nästan klar med datorn nu om kontakterna sitter som dom ska. Ska bara komma på något bra sätt att fästa censor-kabeln.

    Om det inte är något av stiften som visar sig på baksidan av Molex-kontakterna (att metallen för något av stiften visar sig mer än de andra, baktill, och då har kommit ur sitt rätta läge), så är det nog som det skall med kontakterna. Men alltså, de där Molex-kontakterna kan vara riktigt bökiga, som sagt, att ha att göra med.

    Tänkte på det där med sensorn, också… Den skall nog ligga mer eller mindre pressad mot metallen för CPU-kylflänsen. Kanske kan du böja lite på kablen, innan då hittar något sätt att få fast den, så att sensorn liksom bänder/tvingas ned mot kylflänsen.

    Trådstartaren

    Jag tryckte ner censorn i kylflänsen, bakom fläkten, så Jag tror den sitter nu. Men vad tung datorn är. Den väger lika mycket som två. 🙂 Den får stå kvar i köket över natten, ifall det är något mer som Jag inte har tänkt på.

    Jo, jag känner igen det där, med att en dator kan bli ganska så tung med tiden 🙂

Visar 12 inlägg - 2,581 till 2,592 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.