Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 2,485 till 2,496 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Jag super heller inget 🙂 Eller spelar. Så då hade inte heller jag kunnat fylla i de där “enkäterna”.

    Trådstartaren

    Det blir så ibland. Man blir skickad till olika undersökningar hela tiden. Och dom flesta brukar gå bra. Det är bara ibland man har lite otur och hamnar på fel undersökning.

    Jag har gjort en massa osynliga filer i xp för länge sedan. Bara för att det ska se städat ut. Och att man inte tar bort dom av misstag. Det är roligt att hitta sådana gamla filer igen. Bilden som visas i bakgrunden till en mapp är osynlig för exempelvis. 🙂

    Jaha, intressant. Har du lust att försöka förklara för mig lite kortfattat hur du gjorde, och för att få dem synliga igen?

    Trådstartaren

    Det är bara att visa dolda filer och skyddade operativsystem-filer i mappalternativ. Öppna en mapp. Välj fliken verktyg. Får springa mellan datorerna här och kolla.

    Jo och så använder man kommandot attrib (stavning) för att göra dom osynliga. Jag ska kolla närmare på det. Man får fixa så man har cmd i högerklicksmenyn på en mapp.

    Jag kan förklara närmare när Jag har tittat på det en stund. Men det kan dröja tills i morgon om det går bra? 🙂

    Tackar 🙂 Och du får gärna spana vidare, och förklara lite mer, när du känner och har lust. Men, jag tror faktiskt att jag förstår hyggligt, denna gång 🙂 Och, cmd-kommandona “attrib -H” och “attrib +H” är väl ganska så viktiga i sammanhanget?

    Trådstartaren

    För att dölja en mapp. attrib +h +s C:Mappen eller filen

    Visa mappen. attrib -h -s C:Mappen

    Jaha, flaggan/växeln ‘S’ är också viktig. Tackar! Ska spana på detta hyggligt framöver. Intressant sådant här, faktiskt, med kommandon och dyligt. Sen just kommandot “attrib” har jag nog inte varit på något speciellt genom åren.

    Tänkte jag skulle ge mig iväg på cykeln här, in till Ica.

    Trådstartaren

    Jag provar mig fram i morgon när Jag ser något. Men det är något åt det hållet i alla fall.

    Lycka till på ICA. 🙂

    Tackar 🙂 Det gick bra, allt. Men tusan så dåligt växlarna fungerar nu; måste bara komma igång med bytet av dreven, snart.

    Ska plocka upp det jag handlat, och fixa lite smått. Sen äta lite. Och sen spana på SvtPlay ett längre tag.

    Vad gör du? Är det dags för kvällsrutinen snart?

    Trådstartaren

    Jag fastnar med datorerna. Men det är bäst att Jag går och lägger mig snart. Blir så trött dagen efter annars.

    Natti Natti 🙂

    Ja, jag borde också lägga mig tidigare. Misstänker att det blir ganska så sent här inatt, innan jag somnar.

    Natti Natti 🙂

    Trådstartaren

    God Morgon? 🙂

    Har precis duschat av mig och tagit min efter duschen cigarett. Var uppe i mörkret och drack kaffe. Jag blir nog trött sedan fram på dagen, tror Jag. Ska kolla det där med attrib sedan. 🙂

Visar 12 inlägg - 2,485 till 2,496 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.