Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 1,369 till 1,380 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Trådstartaren

    Har suttit här och tittat på e-posten. Det verkar vara något med McAfee antispam. Men att försöka fixa det är inte så lätt.

    Nu har Jag fått i mig frukosten. Får se om skallen klarnar snart. 🙂

    Aha, ja då är det kanske lite mindre chans att få tillbaka mail som försvunnit. Fast kanske då att det fixas med någon av de dagliga uppdateringarna.

    Såg just en liten snigel uppe i taket i badrummet. En snigel i ett sådant där skal du vet. Och denna lilla snigel hade då tagit sig upp på väggen utanför nerifrån gången, in genom glipan i det öppna badrumsfönstret, och sen upp i taket där den då satt. Häftigt 🙂 Fixade sen ut den lilla snigeln, utan att ha ihjäl den då såklart.

    Trådstartaren

    Jag lyckades stänga av spamfiltret. Får se om det kommer någon e-post nu då.

    Du är snäll som släppte ut snigeln. 🙂

    Jo, hoppas. En del kasst det där, ibland, med spamfilter. Men också mer eller mindre ett måste.

    Trådstartaren

    Jag gissar på att outlook med hotmailen har ett eget spamfilter. Så Jag behöver nog inte vara orolig för det. Jag fick då inte så mycket spam innan Jag hade McAfee.

    Nu får Jag snart gå upp. Sitter här i morgonrocken ännu. 🙂

    Jo, så är det nog, att Hotmail har ett eget spamfilter. I alla fall har min Hotmail-box det. Testade den förut, när du först nämnde om ditt problem med mailen, genom att skicka ett mail lokalt härifrån Thunderbird (sen via Telia) med lite smått kortfattat i både ämnes-raden och i meddelandefältet. Och märkligt nog så hamnade detta mitt mail i just spam-mappen, där i Outlook hos Microsoft. En annan sådan där litet dum sak, med spamfilter, är exempelvis att alla erbjudanden som skickas från SharewareOnSale fastnar i spamfiltret hos Telia. Och jag får dagligen logga in där för att flytta dem till In-boxen, så att jag sen kan hämta hem dem hit till datorn.

    Trådstartaren

    Jag kom in på någon inställning, där i hotmailen på nätet, med betrodda och ej betrodda avsändare. Fick se att Jag själv var blockerad. 🙂 Men det är fixat nu.

    Problemet Jag har är att det försvinner av sig självt. Jag får det inte ens till skräpmappen. När datorn är av på natten, kan Jag se meddelandena i mobilen. Men så fort Jag startar datorn försvinner dom.

    Du kanske ska flytta SharewareOnSale till G-mailen i stället? Det brukar Jag göra ibland. Får inte meddelanden från Ginza till hotmailen, med den kommer fram på G-mailen.

    Trådstartaren

    Så där ja, nu funkar det igen. 🙂

    Så märkligt, att du själv var satt som ej betrodd. Och lite lustigt 🙂

    Också ganska så märkligt, att du kan se mailen i mobilen när datorn är avstängd. Men att de sen försvinner. Bra dock att du kan se dem till en början i alla fall, så att du ser om det är något viktigt.

    Ja, det där var en mycket god idé, att fixa mailen från SharewareOnSale till G-mail istället. Och där kan jag inte minnas att jag hittat något i spam-mappen (fast jag använder jag G-mail så väldigt sällan, så jag vet egentligen inte hur ofta något fastnar där). Det skall jag försöka komma ihåg och fixa/testa framöver.

    Trådstartaren

    Jag har G-mailen på brev-knappen i aktivitetsfältet. Så det är lätt att öppna. Men har bara några få adresser där än så länge.

    Och nu fick Jag brev från ellos och det vill Jag inte ha. 🙂 Men nu vet Jag att det fungerar.

    Ja, så bra, att du fixade det 🙂

    Trådstartaren

    Jag tror du kan ha Gmail i Thunderbird. Så blir det enkelt och bra. 🙂

Visar 12 inlägg - 1,369 till 1,380 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.