På Jula brukar det gå bra att byta. Har en sådan butik i närheten. Jag är till och med med i JulaClub.
Nu kommer snart boendestödet. 🙂
29 april 2021 kl. 12:06
På Jula brukar det gå bra att byta. Har en sådan butik i närheten. Jag är till och med med i JulaClub.
Nu kommer snart boendestödet. 🙂
Jo, det hade nog gått bra, att byta. Tänkte på det när jag väl fick hem den och fick syn på det sneda stativet. Men jag hade inte så stor lust att cykla med det stora paketet igen (cirka 8km fram och tillbaka till Schenker’s utlämningsställe, inne i det lite större samhället). Och jag tänkte att jag skulle nog kunna få ordning på det. Men, när det nu visade sig att den sågade såpass snett, så ville jag egentligen fått lämnat tillbaka den. Men förpackningarna hade jag sedan länge hivat. Ska dock köpa mig ett nytt sågblad till den, framöver, och testa med. Sen har jag lite med funderingar på hur att kunna fixa till det sneda sågandet. Får se hur det kan gå 🙂
Hoppas det blir ett bra besök, med boendestödet.
Go Mörra? 🙂
Vad var det för märke på sågen?
Idag kommer elpriset att kosta över 5 kr inklusive avgifter. Så det blir att gå omkring med ficklampa. Är tvungen att stänga av här om en stund. Batteriet räcker en timme. Det ser inte bättre ut för morgondagen.
Go Mörra 🙂
Den där sågen är en “Meec Tools”. Som egentligen inte är värd så mycket som femhundra kronor, tycker jag så här i efterhand. Men den hade fått bra omdömen, där på Jula’s produkt-sida.
Lite kasst att du skall behöva tänka, och göra så, med tanke på elen. Men jag förstår. Och jag tänker själv på elförbrukningen; har det mesta avstängt, och har inget påsatt i onödan. Fast jag har “Fast elpris 1år”, som jag kört med i alla år.
Jag hade fast pris men fick ett nytt avtal med rörligt timpris i ett år.
Nu måste Jag stänga av. Jag hör av mig när elpriset har sjunkit igen.
Go Mörra? 🙂
Hur e läget? 🙂
Får vara uppe mitt i natten och göra mat, för att spara ström. Pannbiffen är strax klar.
Måste ner till affären sedan när dom öppnar. Fick betala för mycket igår. Har kvar kvittot.
Go Mörra 🙂
Tackar som frågar. Men nja, e änna trött och le. Har nyss satt mig här igen, efter ännu en sådan där kul natt.
Tänk som det har blivit, för dig och för många andra, med det där bussiga prisläget för strömmen. Jag tycker det är görkasst.
Hoppas du får tillbaka pengarna, utan snack.
Hur är läget med dig idag?
Har varit uppe sedan strax efter tre. Borde lägga mig en stund till. Men Jag känner mig rastlös. Det känns som om det är lika varmt som på sommaren.
Kasst att du inte får sova en hel natt. Du skulle haft kloroform, som dom har i Tintin böckerna. 🙂
Nä, precis, det blir ju inget vidare att lägga sig när man känner sig rastlös.
Jo, kloroform, det får jag försöka fixa 🙂
Köpte mig ännu en geringssåg under gårdagen, förresten. En som såg ut att vara snarlik min gamla.
En ny såg igen? Hoppas den sågar rakt? Var det på Tradera eller?
Jag ska sälja en av mina XP-datorer där snart. Eller om en månad typ.
Nu måste Jag snart stänga ner för att spara ström.
Du måste logga in för att kunna skapa nya trådar.