Det blev visst en massa kod i inlägget som Jag inte får bort. Har inte skrivit någon kod, moderatorn?
29 april 2021 kl. 12:06
Passar Jag in här?
-
-
Det lät bra, och gott med fikat.
Och jo, det där blev ett litet lustigt inlägg 🙂 Var det att du kopierade och klistrade in en länk till mattorna du köpte?
-
Nä, Jag kopierade bara texten från eposten. Vet inte vart koden kommer ifrån?
Det var i alla fall en “London Patch Röd” och en “Lucara Trend Röd” (Mattor)
-
Jag förstår. Det är sådan där HTML-formatering som man inte ser, men som är där. Men om du hittar något med “Visa källa” eller “View source”, så går det att se det hela. Jag brukar kopiera in sådan text i Anteckningar/Notepad, för att sen kopiera ut denna nya text. Då får man bort alla dessa dumma formateringar. Men det vet du säkert redan om?
-
Det har gått bra att kopiera namnen på mattorna och söka efter dom i Firefox utan några som helst problem.
I alla fall så är det gött att ha nya mattor. En Julklapp till mig själv. 🙂
-
Jag tror det handlar om att Google tar bort all sådan formatering (såg att det det mer denna gång handlade om XML), innan sökningen görs i dess sökruta. Jag kommer ihåg från förr när jag höll på lite med hemsidor, att det var ett måste att ha lite sådana funktioner bakom inmatningsrutor, då det annars kunde användas av illvilliga för att mata in kod som skulle kunna förstöra i webbservern. Nåväl 🙂
Fint med mattorna 🙂 Och bra det där med en julklapp till sig själv.
-
2023 då laptopen var hos elgiganten fixade Jag med den stora datorn. Satte in en msata-disk. Föregångaren till m2. En sådan som skruvas fast på moderkortet. Den är på 1TB.
Och så fick Jag dit en vattenkylare. Sitter ett gäng gamla bitfenix fläktar på chassit som låter lite, men ej så det stör.
-
Ja, fin lagring det där. Fast, vad vet jag om msata och m2; har aldrig haft några sådana diskar. Men alltså, va käckt att kunna sätta dit en sådan direkt på moderkortet, med tanke på åtkomsten och snabbheten hos en SSD. Vad blev det att du sen hade den msata-disken till?
Och så fick du fixat med en vattenkylare. Sådant där som jag heller har donat med. Var det för CPU då? Och var det pilligt att dona med?
-
Det är en sådan mSATA disk som finns på Inet. Har Windows 10 på den.
Och så köpte Jag 3 st “Cooler Master MasterLiquid Lite 120” En sitter i W10 datorn och dom andra två har Jag skruvat fast i två datorer med XP. Vem har en XP dator med vattenkylning? 🙂
Back-platen hamnade för långt ut för att få plats bakom moderkortet, så Jag fixade fyra insex-skruvar, brickor av plast och muttrar. Och det blev väldigt bra. Alla tre datorerna går lika tyst som ett kylskåp.
Det svåraste var att fatta instruktionen för första gången. Det är olika skruvar och detaljer för både Intel och Amd. Det blir en massa skräp över.
-
Ja, det måste ju vara görbra att ha operativet på en sådan disk, så där direkt på moderkortet. Kul också att höra att du bygger vidare på dina XP-datorer. Och toppen när datorerna blev sådär tysta. Kan också tänka mig att instruktionerna var lite svåra att förstå sig på; tror att de som skriver dem (yngre förmågor som sysslat med det hela ganska så mycket) inte riktigt begriper att det finns en del som sätter ihop en vattenkylning för första gången (jag skulle nog också ha fått klia mig i skallen).
Fick också köpt mig en julklapp, förresten 🙂 En geringssåg från Jula, då min gamla hade börjat att såga snett (fast jag bytt blad). Den var ganska så dyr (femhundra). Men tyvärr visade det sig att mothållet/stativet var ett måndagsexemplar. Jag fick dock fixat till det hyggligt, för ett tag sedan, med ett par filar som jag drog över ytorna. Det visade sig sen också att en av skruvarna för ett av mothållen var förstörd; dessa mothåll för fasta längder av träbitarna, om man behöver det. Och sågbladet såg ut att vara en del använt. Det tog dock sin lilla tid innan jag tillslut fick satt ihop sågen och testat den, vilket blev först under gårdagen. Det visade sig då att snittet blev snett, och det dessutom ganska så mycket. Till och med värre än med min gamla geringssåg. Dubbelkollade allt monterat, och drog åt alla skruvar ännu mer. Och testade igen. Men det fortsatte att såga snett. Förmodligen har jag då fått en retur. Nåväl 🙂
Du måste logga in för att kunna skapa nya trådar.