Man hittar mycket skräp också. Men den här laptopen är ganska säker. McAfee varnar mig ibland 🙂
Jag gissar på att tanten ringer om en halvtimme. Hon brukar ringa vid 10:30 tiden.
29 april 2021 kl. 12:06
Man hittar mycket skräp också. Men den här laptopen är ganska säker. McAfee varnar mig ibland 🙂
Jag gissar på att tanten ringer om en halvtimme. Hon brukar ringa vid 10:30 tiden.
Ja, väldigt tyvärr är det ju så. Det är som om att alla gamla sidor med drivrutiner är uppköpta av illvilliga, och mängder av nya fejk-siter är skapade.
Det låter bra 🙂 . Vi hörs sen.
Ja, vi hörs senare 🙂 Hade glömt en medicin igår fick Jag se idag. Men det var bara en diabetes-medicin.
GoKväll 🙂
Hur är läget?
Har varit ute och snurrat lite med cykeln, och har nyligen kommit hem. Ska äta lite strax. Sen spana på “tv”.
Go Mörra? 🙂
Hoppas du mår bra? 🙂
Jag sten-somnade igår kväll. Har drömt hela natten. Så Jag glömde skriva något. Men Jag har beställt ett par nya hörlurar via Tradera för 35 kr plus 30 kr i frakt.
Det är en Intel-driver som ska vara till grafiken. Men tyvärr har dom plockat bort den från hemsidan. Var hittar man gamla drivers tro?
GoMörra 🙂
Nja, det är lite sådär här.
Gott att du fick somna sådär.
Så typiskt det där är, nu för tiden, att sådant tas bort. Även fast det egentligen inte är så väldigt gammalt (som din NIS-886). Gissar dock på att det kan handla om säkerhet, och att gamla sidor som inte används speciellt ofta tas bort då det är en kostnad att underhålla dem och skriva om koderna. Men, såklart, att det också handlar om att de vill att man skall köpa de nya produkterna. Önskar att jag hade något att komma med, som tips, men jag känner inte till något ställe. Men alla ledtrådar man stöter på kan vara bra att använda att göra sökningar/slagningar hos Google, och ibland har jag haft tur att hitta till någon gammal sida som är som ett slags fil-arkiv (FTP-sida).
Jag har i alla fall kommit fram till att det inte är en Dell. Men det funkade konstigt nog med den Windows XP cd:n. Här är den 🙂 Länk Och där står det att det ska vara en “Intel® 3600/3650 graphic media accerlator”. Har provat flera men hittar ingen som funkar.
Ska skära bort håret i ansiktet och hoppas Jag känner mig lite renare efteråt 🙂
Jo, det är nog ingen Dell. När jag söker på “NIS-886″ så får jag upp namnet Szics, vilket kan vara tillverkaren. Och ” https://www.szics.com/ ” verkar finnas. Men det är den där sidan med enbart asiatiska tecken jag nämnde om häromdagen, och som inte ger något. Det enda som ges är ett PDF-dokument i form av något slags datablad: https://www.szics.com/wp-content/uploads/2019/09/EN%C2%B7NIS-886.pdf
Satt här och letade lite efter drivrutiner för “Intel 3600/3650″, men hittade inte mycket (precis som förmodat du också gjort). Men jag hittade till ” Intel Graphics Media Accelerator 3600 Series for Windows 7 32-bit “, och kanske kan det vara något att testa med; fastän det uttryckligen är för W7, och om du inte redan har hittat till denna sida och testat det hela.
Ursäkta att Jag försvann sådär, men det var boendestödet som kom tidigt, så Jag fick stänga av bara.
Tack för länkarna 🙂 Har redan dom pdf-filerna. Jag fick ner en Intel-driver till w2000 och xp, men den gick heller inte att installera. Men en annan sak slog mig. Ett externt grafikkort till usb 2. Men Jag vet inte om en sådan pryl har en egen driver eller om det bara är någon slags adapter mellan usb och vga eller hdmi? Tanken slog mig eftersom Jag fixade ett externt ljudkort till den andra datorn som var utan ljud. Och ett externt nätverkskort eftersom nätet var utslaget på det moderkortet. Det funkar ju utan problem, tänkte Jag.
Du måste logga in för att kunna skapa nya trådar.