Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 1,225 till 1,236 (av 2,602 totalt)
2,601
  • Det har varit bättre inatt. Men ändå, så trött, och tung. Och där är allt för mycket av obehag. Och, det här tjutet i öronen, som överröstar det mesta, det gör sitt till. Igår var jag ganska så nära genuint trött på tillvaron. Satt här flera gånger och försökte skriva något vettigt, men jag hade så svårt att tänka och det blev bara kasst allt jag försökte få till. Får be lite om ursäkt. Men, bara så att du vet, jag är fortsatt mycket tacksam för den kontakt vi har.

Tack för länken om ”personbil klass II”. Jag visste dock om det där redan. Men nu fick jag också lite mer av detaljer. Faktum är att jag har C-kort redan. Men det skall förnyas om ett halvår, och det kommer inte att gå. Så det är väldigt bra att den omregistreringen av en husbuss kan göras. Å andra sidan, så är det nog inte aktuellt med någon större buss. För den kommer inte att gå att ha parkerad här i området. Men däremot finns det ju mindre vanliga husbilar, som går att köra på B-kort och som får plats i en vanlig p-ruta. Och det blir väl lite mer realistiskt.

Trådstartaren

Du kanske kan bygga om en folkabuss? Den är ju inte så stor. Du får hänga cykeln bak på och ha kanoten på taket. 🙂

Det är lite märkligt det där med en folkabuss, eller folkabussar. Och folka-bubbla. Det är bilar som jag nästan känner lite rysningar till. Så nä, ingen folkabuss 🙂 Fast, om det nu blir någon husbil, så vill jag nog ha en där man kan stå och gå upprätt i. Och jag vill gärna ha en ordentlig toalett. Sen vill jag heller inte ha cykeln hängandes utanför. Främst för att den då blir såpass enkel att stjäla. Men också mycket med tanke på rost. Kanoten däremot, den blir bra att ha på taket. Så att ha ett större lastutrymme, där man lätt får in som en cykel, det känns lite som ett måste. Men då blir bilen förmodligen för stor för att kunna ha parkerad. Ett litet dilemma det där, man kan liksom inte få allt.

Trådstartaren

Jag berättade på sjukhuset att Jag mådde dåligt. Hon sa att Jag skulle ta det lugnt några dagar, att det kunde bero på värmen. Och enligt väderkartorna visar det på regn i nästa vecka. Om man nu kan lita på det. När dagen väl kommer brukar det inte bli så mycket med regnandet.

Bra att du berättade. Och kanske är det så att det handlar mycket om värmen, det du känner.

Jo, jag såg också att det var på gång att det skulle komma regn och bli svalare närmare helgen i nästa vecka (vill jag minnas), igår på nyheterna. Men det är som du säger, frågan är hur de blir med det. Jag har dock en känsla av att det blir, av någon anledning.

Läste just en artikel: IBM och Cern vill använda kvantdator för att jaga Higgsbosonen

Trådstartaren

Det är intressant med Cern. Synd bara att man hör så lite om det. 🙂

Jo, jag håller med. Och hoppas att de kommer igenom alla problem, och kan få den beräkningskapacitet som de hoppas på (mycket med tanke på ”Än så länge har dock kvantdatorer för få kvantbitar för att göra användbara beräkningar. Kvantbitarna är också för känsliga vilket gör att felberäkningar kan förekomma.”).

Trådstartaren

Har suttit med telefonen en stund nu. Städfirman kommer om en månad. Och så fick Jag ordnat med en parkering åt dom också. För tanten under har en egen parkering som man kan låna ibland.

Nu får Jag klä på mig innan boendestödet kommer. 🙂

Så bra.

Själv ska jag snart äta lite. Och lägga mig igen.

Trådstartaren

Det var en bra ide´ att gå och lägga sig igen. 🙂

Det gick åt många ”kvantbitar” för att komma på det här svaret.

Uppe igen. Och fy tusan, som jag känner mig.

Trådstartaren

Är du dålig? 🙁

Visar 12 inlägg - 1,225 till 1,236 (av 2,602 totalt)
2,601

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.