Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 1,189 till 1,200 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Jo, den där slags hysterin som är, att få sålt datorer och komponenter. Å andra sidan, så är det ju en stor del i att samhället går runt, och är väl mer eller mindre ett måste. Men det är ju också så många som inte har råd. Och för många mindre företag är det heller inte möjligt att byta ut hela maskinparken, eller uppgradera. Mycket på grund av att det inte finns pengar till det, och/eller att de sitter fast i diverse kontrakt, eller har egenutvecklade kundsystem som inte har stöd för nya operativ. Jag tror att för många företag är det lite som att sitta inmålade i ett hörn, liksom. Det dumma är ju då också att det skapar en sådan stor grogrund för kapade datorer/servrar, för DDoS-attacker och “digitala gisslantagningar” med mera. Nå, det är som det är, och kommer väl så att förbli även med W11.

    Tänkte att jag skulle tipsa om en liten attiralj, på Tradera, en NexSan Satabeast SAN – 84TB Storage . Hade inte den varit väldigt trevlig att ha 🙂

    Hoppas det ger sig med ryggen, snart.

    Trådstartaren

    Ha ha, det var en kostsam sak. Skulle haft två. 🙂

    Jo, det känns bättre i ryggen nu när Jag fått vilat en stund. Boendestödet kommer vid 13:00 tiden, tror Jag. Sedan kan Jag dra ner på stan och köpa busskortet.

    Vi är på sidan 100 nu. 🙂

    Jo 🙂

    Det låter bra. Och ja, jättebra att du fixar med det där busskortet.

    Ja, sidan 100 🙂 Det är faktiskt ganska så häftigt.

    Sitter här och äter nu. Sen lägger jag mig ett tag.

    Trådstartaren

    Så, nu har Jag haft boendestöd och är redo för att ge mig iväg. 🙂

    Sov så gott. 🙂

    Uppe igen.

    Fick du köpt busskort?

    Trådstartaren

    Nu är Jag hemma igen. Sitter här och äter korv med bröd. Åkte hem på samma biljett, så Jag behövde inte aktivera månadskortet ännu. 🙂

    Korv med bröd. Gott 🙂

    Jaha, det är så det fungerar, med månads-perioder. Och så har det säkert varit länge, mycket länge. Det är knappt så att jag minns när jag åkte buss senast. Men det senaste jag får upp i skallen är nog för femton år sedan nu.

    …nja, det måste vara över tjugo år sedan, sedan jag åkte buss senast.

    Trådstartaren

    Jag var med och bytte motor på en Mercedes-buss en gång för länge sedan. Snubben som ägde bussen lyfte upp hela fören med en grävmaskin. Så rullade vi in motorn och grävmaskinen sänkte bussen igen. Det var ett jävla jobb. Den var lika stor som en stadsbuss med inredning och dubbelsäng där bak. Fy fan vad Jag har slitit kommer Jag på när Jag tänker efter.

    På 20 år måste du ha sparat in mycket pengar på biljetterna? 🙂

    Det var roligt att läsa 🙂 Kan nästan se det lite framför mig. Kan det ha varit en 608, eller kanske en O309?

    Jo, det har blivit en hel del pengar sparade 🙂 Fast, jag har mestadels haft bil. Det är mer nu på senare år som det har sprungit iväg med reparationer och allt sådant där. Och min gamla bil blev avställd när den inte längre gick att köra med.

    Trådstartaren

    Har ingen aning om modellen på bussen. Brukar inte lägga märke till sådana detaljer. Men motorn satt fram. 🙂

    Visst är det lite frihet att ha bil. Men här kostar parkeringarna per månad för dom som bor här. Och för besökande är det sms-parkering som gäller. Och så all bensin som går åt. Jag har inte hälften av dom pengarna. Så Jag ska också satsa på ett sparsamt liv. 🙂

    Jag förstår. Det gör inte jag heller, egentligen. Men just de där gamla bussarna är sådana som jag spanar efter när jag sitter här och drömmer om en husbil. Det är oftast de som har bäst lösning, med ett litet förråd längst bak bakom de större bakdörrarna. Och där kan jag få in en cykel lätt. Sen vill jag ha ett bensindrivet el-kraftverk, solceller, och en kanot. Och, jag vill ha en liten vedkamin. Tänker jag och drömmer 🙂

    Ja, det är en väldig frihet att ha en bil. Speciellt för min del när jag nästan får lite smått av rysningar och panik-känslor bara vid tanken att åka buss. Här kostar p-platserna också pengar, tvåhundra kronor. Det är ett hyggligt nytt påhitt, sedan runt fyra år tillbaka. Men som tur var så kunde jag få detta från Försäkringskassan, visade det sig. Så, min gamla bil (Mercedes 190 2.0 -92) står kvar där nere. Men det är frågan hur länge till. Det har dock förvånat mig att den ännu inte har blivit plockad, fast det där är nog bara en tidsfråga. Den är säkert rekad sedan länge.

Visar 12 inlägg - 1,189 till 1,200 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.