Hem > Forum > Depression > Hur man: härdar?

Hur man: härdar?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
2
  • Det här är den jobbigaste årstiden för mig. Jag har haft återkommande depressioner så länge jag kan minnas, men har inte alltid vetat vad det har varit eller vad det berott på.

    I år har jag sökt hjälp för första gången i mitt 22-åriga liv. Jag har ätit 50mg Sertralin sedan ca 3 månader tillbaka och för en vecka sedan höjde vi dosen till 100 mg. Kan detta vara en biverkning av förhöjningen som jag känner av? Jag har så äckligt mycket ångest och självmordstankar dyker upp oftare. (Men ni behöver inte vara oroliga att jag ska göra något dumt)

     

    Hur gör ni för att ta er igenom era jobbigaste perioder? Jag känner just nu att jag inte riktigt kan vända mig till någon…

    Jag använder också Sertralin, vanligtvis 100 mg men när vintern och mörkret kommer så brukar jag öka till 150 mg. Det gör jag på egen hand, läkaren som förnyar recepten har inte sagt något om att jag gör det.
    Det är möjligt att det beror på ökningen, särskilt om hjärnan inte vant sig med den nya dosen än. Ge det en vecka till att jämna ut sig så borde det ge den effekt den ska. Om inte så kanske Sertralin inte är rätt för just dig.

    för mig blir ångesten och suicidtankarna mycket mer påtagliga vid dosökning och insättning av sertralin

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
2

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.