..

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
6
  • Avatar

    Orkar inte längre. Skriker för hjälp.

    Avatar

    Hej
    Har det hänt något speciellt som gör att det är extra jobbigt just nu?
    Känns det akut så kan du ringa eller chatta med dem här på mind.
    Men vi andra läser om du känner att du vill berätta eller bara skriva av dig.

    Avatar
    Trådstartaren

    Igår natt för första gången jag var påväg ut från mitt rum för att göra något dumt. Tror ni fattar vad jag menar. Allt runt om kring mig är inte katastrof men jag får känslor som gör så att jag blir på dåligt humör direkt. Och då hamnar jag i en bubbla pch vill ibte leva längre

    Avatar
    Trådstartaren

    Vet inte hur jag ska förklara det

    Avatar

    Det är inte alltid lätt att förklara. Man behöver inte alltid förklara exakt, men det är ju jättebra att du testade att skriva här. Du klarade dig igenom natten och det ska du vara stolt över. Du är stark.
    Har du någon antingen i din närhet, någon vän eller någon inom vården som du har förtroende för och känner att du kan prata med?

    Avatar
    Trådstartaren

    Just nu min mamma för min bästa vän mår också dåligt och vill inte tynga henne me något. Men det känns inte som det räcker. Jag sätter på mig ett fejk leende varje dag och så fort jag är ensam går jag in i min bubbla och jag stirrar bara eller gör något litet för atr distrahera mig. Jag vill inte må såhär längre

    Avatar

    Ja det blir väldigt lätt så att man ”tar på” sig en mask. Medvetet eller omedvetet. Jag är likadan och det tror jag att många andra också gör.
    Bra att du kan prata med din mamma. Jag vet inte om du går i skolan så du kanske kan gå och prata med en kurator eller skolsköterska? Eller en ungdomsmottagning?
    Det finns andra alternativ som vuxen men lättast är nog att kontakta sin vårdcentral för att få hjälp vidare. Men nu finns det ju mer på nätet och appar också där man kan prata med psykologer osv mer lättillgängligt och snabbt.
    Hoppas att något kan hjälpa dig så du känner att du kan få prata ut ordentligt.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
6

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.