:(

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
7
  • trött ledsen orolig

    har impulser att skada mig

    kanske ta mitt liv men skada mig

    lovat människor som står mig nära att jag inte ska skada mig

    grubblar kan inte sova livet känns meningslöst

    ångest och inget mer att ta

    tog min medicin runt åtta

    nästa gång ör sju i morgon bitti

     

    har inga vb då min dbt terapeft inte vill att jag tar vb

     

    skulle behöva sova men min dr vägrar skriva ut insomningstabletter till mig

     

    ska göra en op i veckan nervös och orolig för det

    Hej! Det låter som du har det jättejobbigt. Vad är det för operation du ska göra? Om du vill berätta?

    Trådstartaren

    Tack snälla

    Ska operera bort lös hud från magen

    Livet är så jobbigt

    Avatar

    Är det en operation du själv föreslagit? Och vad är det som oroar dig angående operationen?

    Trådstartaren

    Orolig för komplikation och att jag inte ska bli sövd ordentligt
    Lite rädd att dö samtidigt som jag vill mig själv illa

    Avatar

    Du ska inte vara orolig. Du ska inte opereras nu. Den dagen det sker då får du vara nervös, det är en naturlig reaktion. Och då talar du om det för vårdpersonalen, så dom känner till det och kan ge dig bra information hur allt kommer gå till. 🤗 Du kommer bli sövd ordentligt. Och du kommer inte dö.
    Jo, vi ska alla dö en dag, men du kommer klara den där operationen galant.

    Var snäll mot dig själv. Du är den enda personen du aldrig kommer bort ifrån, som alltid kommer vara vid din sida, så det finns inga skäl att inte vara sin egen bästa kompis. 💕

    Jag har en vän som jobbar som narkossköterska. Han har berättat för mig att hans uppgift under operationer är just att se till att patienten hela tiden är tillräckligt sövd. Han kollar av allt som sker med patientens kropp och medvetande. Så kan kirurg och övrig personal fokusera helt på själva op. Du kommer alltså ha en person, som under hela op:n har ansvar för att ta hand om dig och se till att du har det ”bra” och inte kan vakna upp osv. Kanske känns det lite tryggt att höra?

    Trådstartaren

    Tack snälla

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
7

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.