Hem > Forum > Ångest > Panikångest

Panikångest

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
0
  • Haft panikångest sedan 20 år, och har medicin i form av Paroxetin 30 mg som fungerat väldigt bra genom åren.

    Men har vart lite nere emellanåt och pratade med läkaren om detta och försöka hitta en medicin så man mår bra jämt helt enkelt.

    Skulle börja med Sertralin 20mg men först givetvis trappa ner på Paroxetin. Detta skulle jag göra i 2 veckor. (För mig låter det väldigt kort att trappa ner endast 2 veckor) Rekommendation 6-8 veckor minst enl fass

    Efter dessa 2 veckor var jag helt fri från medicin och mådde väldigt bra ska tilläggas. Men händelser som hände i mitt privatliv gjorde att jag började med Sertralin ändå och det var då allt gick åt h-vete..

    (Hade tagit Sertralin ca en månad, 20 mg dagligen)

    Började rätt så snabbt att jag blev lätt irriterad, humörsvängningar deluxe. Aldrig tidigare haft problemet med lättirritation eller humörsvängningar eftersom det går lång tid innan jag blir irriterad.

    Senare blev ångesten värre xså…

    <span style=”font-family: Graphik, ’Helvetica Neue’, Helvetica, Roboto, Arial, sans-serif;”>Pratade med läkaren och vi kom överens om att gå tebax till paroxetin då det funkade bättre i mitt tycke. Är andra sidan tar det tid innan man känner skillnad av nytt läkemedel som Sertralin. Men så här dåligt ville jag inte må o trodde det var Sertralin som inte funkade på mig.</span>

    Men kan ju lika mkt vara utsättningssymtom av Paroxetin som jag drabbats av. Har biverkningar såsom varje morgon jag vaknar så har jag oro o ångest, sen upplever jag dimsyn,allmän oro o ångest. Inte känt så här sen jag fick diagnosen för över 20 år sedan drygt.

    Är inne på min tredje vecka med paroxetin, började med 10 mg dagligen men gått upp till 30 mg dagligen efter samtal med läkaren. Är inte bättre utan tycker det blir ngt sämre, medicinen biter inte längre. Ångesten ökar emellanåt och när ångesten är som värst tar jag stödmedicin i form av Atarax. Undviker helst Atarax, har tagit 2 tabletter på ca 3 månader… Blir sååååå trött nämligen.

    Skall tebax till läkaren i veckan men undrar varför det har blivit så här, borde blivit bättre då jag börjat med paroxetin igen?

     

     

     

     

     

     

     

     

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
0

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.