Skapade svar

Visar 12 inlägg - 2,161 till 2,172 (av 2,446 totalt)
0
  • som svar på: Till alla oavsett

Haha oj! Jag tror det är våra gamla inlägg (eller vad säger du, Blue? hehe) som inte gick igenom då men som Mind nu släppt igenom typ en vecka senare? 🙂 Det är inte så att jag blivit manisk. LOL

Stackars dig Yellow, förstår om du undrade varför jag började härja om det här nu? Hahaha.

som svar på: Till alla oavsett

Tack fina Yellow Horaka! Vad gulliga ni är ❤️ Ni behöver också!

Tack Yellow Horaka ❤️ Vad gulliga ni är! Ni behövs också i den här världen!

Hej Green Cibyda,

Hur mår du idag?

Blev så lättad när du skrev att Mind-chatten troligtvis räddade ditt liv <3 Så otroligt starkt av dig att du sökte hjälp och slapp vara i det ensam!

Värme

som svar på: Tabletter

Kan känna igen mig i dina tankar om att delar av en vill att andra ska upptäcka hur dåligt man mår och vad man går runt och funderar på. Även att någon ska krama om en hårt och varmt och säga att allt kommer bli bra. Den trygga famnen. Fina du, kan du slänga tabletterna? Jag vill att du ska må bättre och att någon ska få chansen att hjälpa dig.

Tänker på dig!

Hej! Ja för mig blev sömnen mycket bättre efter jag började med bettskena. Hade stora problem med att gapa normalt och spände mig väldigt så bettskenan började ”lasta av” käken på speciellt nätterna. Hade önskat jag började med bettskena tidigare än vad jag gjorde. Det är säkert individuellt och sedan också superviktigt brukar min tandläkare säga att den sitter perfekt. Min förra var helt fantastisk men den försvann tyvärr när jag var på resa och mitt bagage gick upp i intet. Den jag har nu är okej men inte alls så som den förra. Så kanske Blue Bidoga kan det spela in att hitta den rätta för att det ska ge optimal effekt?

Teal Cutedi: Skulle vilja resa till t ex Grand Canyon. Också att dyka i något tropiskt hav med delfiner, fiskar, barriärrevet hade varit magiskt! Få nya sinnesintryck för att stimulera hjärnan med upplevelser suktar jag efter. Du då?

Känner igen, Blue Bidoga. För mig började det försvinna när jag införskaffade en bettskena. När det släppte på nätterna så började de försvinna även på dagtid. Kan det vara något tror du?

Kram

Känner absolut igen. Under tvåan på gymnasiet var det nära att jag knappt orkade genomföra allt. Totalt överbelastad med andras problem. Märkligt nog kom även mina (precis som dina låter det som) längst ner på prioriteringslistan. En vacker dag sa en kompis som förövrigt mådde bra och var stabil att hon tyckte jag blev utnyttjad och att hon var lite chockad över det. Det blev vändpunkten för mig. Efter det började jag umgås mer med personer som såg till att även se och lyfta mig.

En tanke är att du skriver en lista på saker du på riktig måste göra för dig själv i ditt liv? Och försök prioritera det när du vaknar. Sedan får de andra komma. Alla har ju också ett eget ansvar över sitt eget liv och mående. Är man under 18 ska det ju finnas vuxna också.

Teal Cutedi: Jag förstår. Det krävs nog nyfikenhet och öppensinne att ta in en annan persons livsstil och karaktär? Kanske är många fast i en subkultur (inklusive mig själv) där man är van vid en viss jargong, tonfall, intellekt, livsåskådning mm och då ser lite främmande på annat? Risken är ju att ju äldre man blir desto mer snäv kan man bli. Gäller att våga utmana sig själv, sina sanningar osv för att fortsätta utvecklas. Tror det kan vara väldigt viktigt att prata med mycket människor generellt för att ta in andra och präglas av det. Läste häromdagen att man kan få högre iq av det också 🙂 Hjärnan tvingas jobba!

Blir förstås nyfiken på din livsstil när du säger så där också haha!

Varmt välkommen Pink Jasyfi! Bara att skriva här 🙂 Ös på!

Vad synd att det är så med henne. Har också haft ett par stycken såna kompisar som det inte går att prata med när man närmare sig något litet kritiskt. Antar att det krävs en viss mognad att våga blicka inåt och utveckla en ökad självinsikt? Vet inte hur gammal den här tjejen är men kanske det kan bli bättre med tiden? Att hon växer in att våga samspela med andra genom att få lite feedback? Själv är jag ganska tacksam för all kritik/återkoppling jag fått genom livet. Fick ingen uppfostran med mig hemifrån riktigt och där andra har behövt säga till mig ganska ordentligt för att jag ska ha vaknat till och börjat inse vad jag borde göra annorlunda. Litegrann som att det krävs en hel by för att uppfostra ett barn.

Låter som att just personer som inte kan ta kritik i relationer är just såna du bör undvika framöver?

Värme

Låter väldigt klokt att vara mentalt förberedd och också ha en plan redo för hur man ska agera i det. Har bara lite ytligt tänkt att det vore rimligt att vara beredd men har sedan slagit ifrån mig tanken och känt att det kommer nog inte hända igen. Att det varit några olyckliga omständigheter bara och om jag skärper till mig så händer det inte igen – lär av mina misstag, typ. Men nu när du säger det och när jag får läsa om hur du gör så känns ju det väldigt bra faktiskt! Fick jag något att fundera på. Tack för det <3

Har en kompis som är lika illa däran som jag när det gäller att vara traumatiserad så jag frågade honom vad han trodde det kunde bero på att han (och även jag) blivit så utsatta i t ex grupper och han svarade då att det kanske bara krävdes att vara annorlunda. Att sticka ut på något sätt.

Tänker lite på dig då också, Teal Cutedi, om du är snyggare än liksom genomsnittet så kan det bli svårt för en grupp att hantera det? (tänker högt alltså)

Starkt också att du inte tagit åt dig och reagerat när det kommer påtryckningar om att vilja skapa reaktioner hos dig. Huu.

Blue Bidoga, fina du, häng gärna på och säg vad du tycker ifall du vill <3 Kram!

Yellow Horaka <3

Visar 12 inlägg - 2,161 till 2,172 (av 2,446 totalt)
0